Colliekompisarna

Alla inlägg den 7 april 2012

Av Marru - 7 april 2012 19:07

Idag hade vi en inofficiell tävling i Norberg. Roliga banor som vanligt. Det var bara 2 lopp så idag gick det undan. Hela tävlingen var avklarad på knappa 4 timmar. Vi började med agilityklass idag. Och Clara fick ut först av systrarna i båda loppen. Hon nollade sig på, det enda var att hon var väldigt långsam. Men just för tillfället är jag glad att hon tar sig runt bara. Vilken skillnad det är från det att hon efter varje hopp sprang till bilen, till att springa ett helt lopp. Jag gjorde tom ett bakombyte med henne och hon fixade det. Jag vågar ju inte än köra "fel" slalom med henne, och då hamnade jag ju lite på fel sida med tanke på fortsättningen. Men det gick ju bra i alla fall. Hon nollade sig runt banan och hamnade på 10:e plats.


Sen var det dags med Lizzie. Där har jag ju inte problemet med slalomet på det viset, det spelar ingen roll vilken sida jag går på. Vårt problem är att få henne att gå hela slalomet. Men den här gången gick det bra. Även Lizzie nollade hela banan, men gick snabbare än Clara så hon kom på 7:e plats. 10 sekunder snabbare än Clara var hon, men trots allt lite för långsam för att fixa tiden som var på 49 sek,och det tog dryga 51 för Lizzie runt  banan.


Sen var det dags för hoppklass. Nu är jag inte riktigt säker om Clara nollade det, men jag har en svag känsla av att vi nog fick 5 fel på nåt ställe. Men alla fall så tog hon sig runt, och placerade sig på 12:e plats. Denna bana var bra mycket trixigare än den förra. Lizzie däremot diskade sig i slalomet, jag började stressa på henne lite och då gick hon ur.


Så här såg banan ut på slutet i båda klasserna. Men i agilityklasserna så kom man från A-hindret, och tog dom där 2 hopphindrena på slutet. Men i hoppklass, skulle man bara över det första hopphindret, och sen i tunneln bredvid det andra hopphindret. Där var det väldigt många som diskade sig, där hundarna drog rakt på mot hoppet. Men det där fixade båda Clara och Lizzie. Jag var ju lite orolig att Clara drar säkert på hopphindret bara för att det var så gången innan. Jag har ju märkt på henne att har man kört nåt på ett visst sätt, och sen ändrar på det så vill hon fortfarande köra på som gången innan. Bla i small var det bara 2 som kom i mål. Visserligen var dom bara 10 st men alla fall. 8 av 10 diskade sig.


 


Imorse när vi skulle åka så såg jag att nån hade satt en lapp på rutan. Den var i en plastpåse, och i den låg en blå lapp, och på den stod det spärrad. Maken ställe våran bil efter att Jag la in lappen i bilen så att maken skulle få se den senare när han kom hem. Tänkte inte nå mer, utan åkte iväg. Nu på kvällen så frågar maken om jag inte märkte nånting. Då är den nån i denna förbaskade by som har brytit av vindrutetorkaren på förarsidan, ända ner från axeln. Nu tycker jag faktiskt det börjar gå lite för långt med dessa idioter i denna by. Maken ringde till polisen och gjorde en polisanmälan, och får maken reda på vem som gjort det så blir det synd om den personen. Jag är dessutom ganska säker på att det kommer fram förr eller senare. Den där lappen i påsen var en som man använder på företag, ifall det är nåt som det blivit fel på så markerar man den med en spärrad lapp så att den inte går vidare till kunden. Vi behöver ju för det första få reda på vilket företag som använder såna lappar. I Virsbo använde vi röda lappar till ändamålet, och det stod inte spärrad på dom.


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards