Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 8 april 2012

Långtråkigt!

Av Marru - 8 april 2012 23:41

Idag var det en tråkig dag igen. Bilen har fått vara i fred. Den får vara i garaget under nätterna tills vidare. Men inget är säkert där heller, det vet vi som haft inbrott 2 ggr i denna garage då när vi alldeles nyligen hade flyttat hit. Jag har tränat och lekt med hundarna idag på dan. Måste ju börja med lite intensivträning inför rallylydnadstävlingen om ett par veckor. Lydnadstävlingen nästa helg får vi ju tyvärr glömma bort.


Jag har försökt få Clara och första att hon kan flytta på rumpan när vi gör 360 º, men det är inte lätt. Det går nätt och jämt om jag använder kopplet till hjälp. Det skulle ju bli lite lättare om jag fick henne och förstå vad fot är, men nej. Det har vi hållt på och nöta med i flera år nu. Antar att vi kommer vara läääääänge fortsättningsklass Clara och jag   . Funderade lite på hur Clara skulle fixa det att vara på fel sida när hon har problem med fotsidan. Men kanske är det en fördel i det här fallet. Ja, vi får väl se om vi kommer så långt nån gång.


Lizzie tränade jag bara snurrar med och backa, på vänster sida och höger sida. Snurren på höger sida hade vi lite problem med. Eller har, hon vill inte snurra åt höger. Hur jag än försökte med godis i handen. Så till slut så tog jag henne, och höll henne fast bredvid mig på sidan, och lugna ner henne lite.  Sen höll jag ena handen på sidan på henne, och sen med godis i andra handen så fick jag henne sakta vrida huvuet åt höger. Höll handen försiktigt i sidan, och drog mer med den andra handen. Till slut så fick jag runt henne ett helt varv. Sen fick jag runt henne utan att hålla handen i sidan och bara med godis, en gång. Sen fick jag göra samma sak, hålla handen i sidan, dra med godis. Efter att vi nött ett tag så gjorde hon faktiskt några snurrar utan godis.  Problemet jag fick börja var att hon på slutet av snurren satt sig. Men då började jag när hon hade snurrat småspringa så att hon aldrig skulle hinna sätta sig.


Backa gick betydligt lättare. Vi har ju en gungställning ute på gräsplan, och runt den är det en ram av timmertockar. Så vi ställde oss bredvid stockarna och träna på backa, på båda sidor. Nu skall jag köra med det ett par dagar med henne, sen skall jag ta och träna på lite annat, på höger sida.


Vi har nog några rastlösa nätter framför oss här nu. Lizzie och Clara löper båda två, och de är nog väg in i höglöpet för de håller på hässjar hela tiden. Vet sen förut att det brukar sätta igång på natten när vi andra sover. Då hör man stampandet när dom håller på och dansar runt varandra. Vad skönt det skall bli när det är över och allt är som vanligt igen.

 
 
Bettan

Bettan

9 april 2012 16:18

Du är otroligt flitig med att träna dina hundar. Å ett tu tre så ska du se att det som kan ta flera år bara sitter som en smäck =).

Hoppas att löpet ska gå över snabbt, så att Micke får lugn & ro också =) ha ha ha tikar är roliga när de är i löp. Dock inte kul för er som lever i det, men för oss andra som kan se deras beteenden.
Önskar dig en god kväll. Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards