Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Mera vatten!

Av Marru - 11 april 2012 23:02

Idag har det återigen regnar mer eller mindre hela dagen. Skall det regna i över en vecka nu. Först var det kallt, ner till minus 8 på nätterna. Nu när det blir varmare så gör det inget annat än regnar istället. Men vad gör det, imorgon tränar vi ute  . Det måste man ju också göra. Ifall man bara tränar när det är fint väder, hur går det då på en tävling när det är dåligt väder. 


Imorse åkte jag tidigt till mamma. Var vid garaget och skulle stänga garageporten när vår fd granne höll på att skrämma livet av mig. Hon sa bara hej, men jag väntade inte att nån skulle vara ute vid den tiden, så jag hoppade ju till rejält, och det gick kalla kårar genom hela kroppen   .


Mamma skulle ha bransbesiktning och hon ville att jag skulle vara där ifall han hade nåt viktigt och säga. Men istället så var det visst hon som hade nåt viktigt och säga  . Hon har ju eldat i öppna spisen nästan varje dag hela vintern. En dag för några veckor sen så tyckte hon att det hade varit rök inne i det andra sovrummet som ligger ovanpå gillestugan, och att det hade luktat bränd färg. Så hon ville att han skulle kolla till det. Men han hittade inget som skulle vara fel. 


Sen gick jag ut med Micki och Farina, hade dom 2 med mig så maken skulle bara behöva gå ut med två. Det är ju så bekvämt och gå upp i skogen hos mamma. Under tiden jag var i skogen med dom så var dom från hemsjukvården och gav mamma hennes spruta. Sen åkte vi till affären och handlade. Vi var till Coop för mamma hittar bäst där. Förut när pappa levde så var vi nästan aldrig och handlade där, utan det var Ica Pilen. Sen är Coop bättre på det viset att de brukar sätta ner priset på varor som har kort datum. Det har jag aldrig sett Ica där göra. Idag var det dessutom en riktig lyckodag. De hade laxfilé med kort datum, som dom sålde för bara 25 kr/kg. Så jag tog en stor bumling, vägde nästan 1 kg, och stekte den idag. Jättegott vart det.


Sen var jag till apoteket och hämtade mer sprutor åt mamma. Blomsteraffären har ju flyttat bredvid apoteket, i postens gamla lokaler. De hade tulpaner, 10 kr för en bukett på 10. Så mamma slog på stort   . Hon köpte en bukett till pappas grav, en till hans barndomskompis grav och en till sin väninnas grav.

 
 
paula

paula

12 april 2012 09:01

Hej! Jag tycker Konsum är bättre än ICA Pilen. Men, nu har jag hört om Icas nya salladsbar som ska vara succé så nu måste jag dit och prova den. Är ju smart om man till ett vettigt pris kan plocka ihop en blandsallad med olika ingredienser när man inte är så många. Jag äter ju själv hemma i veckorna och att då köpa olika salladssorter och tillbehör som jag inte hinner äta innan det blir dåligt. Mixerna finns ju i påse men är dyra. Idag finns lite hopp om att de regniga dagarna ska bli ett minne blott, jag ser lite blått genom fönstret så det får bli en skogspromenad
Kramen

http://paulaz.se

 
Bettan

Bettan

12 april 2012 21:46

Olustigt när man blir skrämd på det viset =). Å så kan man bli lite full i skratt efter =).
Oj va du har hållt i gång vännen. Å detta trotts sket vädret som råder=). Kram Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards