Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Äntligen ute!

Av Marru - 12 april 2012 23:28

Nu är den äntligen gjord, premiären för våran första uteträning. Visserligen bara rallylydnad, men vi är en bit på väg. Fortfarande kändes det lite för blött för agility. Ja, den största delen av plan var ganska blöt, men vi försökte leta fram dom torra fläckarna på plan. Vi får hoppas att det torkar upp snart. Men nu sparar man ju alla fall lite bränsle, det är ju alla minst 2 mil extra man får åka när man åker och tränar i Norberg.


Vi byggde bara en fortsättningsbana, men gjorde om den till en kombibana. Alltså satt vi dit några skyltar från avancerad klass bredvid en del av skyltarna från fortsättningsklass. På det viset kunde man välja vilket man skulle köra på. Vi var bara 3 st och träna där idag, så då gick det bra med bara en bana. Lizzie pratar fortfarande en hel del, men hon har blivit mycket tystare. Hon börjar mer och mer acceptera att kunna vara på höger sida också.  Så pass mycket att när jag skulle göra den gamla lydnassvängen med henne, eller "tyska svängen" som den även kallas, så hade jag henne på höger sida helt plötsligt. Clara blir mer koncentrerad ju mer man håller på med henne. I början är hon alltid helt ofokuserad, men det blir bättre andra vändan man har ut henne.


Ja, sen var det ju en nybörjare. Jag gjorde 2 st kortbanor åt henne. Hennes dotter gick valpkurs där samtidigt med en annan hund. Vilken bra tajming, dottern på valpkurs med en hund, mamman tränar rallylydnad med en annan.


Lizzie och Clara är i höglöpet, fast Lizzie verkar ha kommit lite längre än Clara. Hon har varit riktigt jobbig mot Micki idag. Varit på han hela tiden, och Micki försöker gömma sig för henne så gott det går. Det är nästan så att Micki söker skydd bakom mig när Lizzie sätter igång.

 
 
Bettan

Bettan

13 april 2012 16:33

Va härligt att ni äntligen har fått komma ut. Å det är ju inte ledsamt när man kan spara bensinen också =). Hoppas att det snart ska vara så torrt att det blir behagligare att träna också. Massor av kramar!
/Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards