Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 13 april 2012

Lite fredagssvammel!

Av Marru - 13 april 2012 22:17

Idag när jag höll på och städa så började jag tänka på en sak, och ju mer jag tänkte på det desto mer irriterad blev jag. Det är ju en del fackförbund som håller på med löneförhandligar nu. Varför är det alltid så att det är dåligt ekonomisk läge, eller lågkonjuktur eller nåt annat när den vanliga anställda vill ha högre lön. Men varför är det aldrig det när den höga chefen skall ha högre lön. De får ju en löneförhöjning i månaden som säkert motsvarar den vanliga anställas månadslön. Nä, dom får sin löneförhöjning för att företaget går bra. Inte ett ord om att det är lågkonjunktur eller nåt.


Vad tycker en del politiker att man skall göra för att fler skall få jobb? Jo, sänka ingångslönen för dom som nyanställda. Inte ett ord om att man kanske skulle sänka chefens lön. Jag förstår mig inte på dom här chefslönerna. Tex högste chefen på Virsbo där jag jobbade, tror han hade 4 miljoner i årslön. 4 miljoner   . Hur kan en människa verkligen inbilla sig att han är värd så mycket pengar, ändå så är det lågt jämfört med vad andra chefer får. Vet inte vad han får idag. Jag har verkligen svårt att förstå att folk behöver så hög lön, någon nånstans överhuvudtaget. Vad gör dom med alla pengar   .


Nåt annat som retat mig idag har varit nåt mer vardagligt. Jag har ju haft städdag idag, och dammsugit. Jag brukar verkligen försöka komma åt överallt med dammsugaren, under alla furuskåp, soffor mm. För jag tycker det är så tråkigt sen när man skall torka golven när det är en massa skräp som följer med moppen. Men oavsett hur noga jag än dammsuger så dyker det upp stora pälstussar från ingenstans. Eller nåt annat skräp. Sen har vi systrarna, dessa höglöpande varelser som håller på och reta mig till vansinne med sitt stampande. 


Just nu sitter jag och tittar på Let´s dance, snart får man se vem som åker ut. Det blev Helena och David som fick åka den här gången.


Men nåt som jag tycker var roligt, fick idag reda på att vi skall ha med oss hund till den här rallylydnadsdomarutbildningen. Så nu får Lizzie följa med mig, och jag hoppas att dom där tänker på att vi har hundar med oss. Jag brukar ju inte vilja ha med mig nån hund som bara skall ligga nånstans och ha tråkigt. Så i maj så blir Lizzie och jag borta i flera dagar, vi skall bo på herrgård och allt. Paula, titta noga nu   , här skall vi bo. Vi kommer att åka hemmifrån på onsdag, och kommer hem igen på söndag. Antar att anledningen till att vi skall ha hund med oss är att vi skall träna på att döma på varandra.

 
 
Bettan

Bettan

13 april 2012 23:00

Ha ha ha ja detta har en annan funderat ofta på. Å det är tyvärr bara som så att de som har mkt ska ha mer :/. Nej, jag håller helt klart med om att de kunde bromsa chefslönerna eller sänka dem rejält...
Hoppas att du ska få en go kväll. Kramis Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
paula

paula

14 april 2012 18:56

Alstrums herrgård behöver en ny hemsida ser jag, den var inte mycket för världen. Skulle behöva vackra vyer från omgivningen, o jag försökte klicka på kartan för vägbeskrivning men det fanns ingen länk där. Men ni kommer säkert att trivas!
Köpte mig en sallad igår på Ica Pilen och åt den till lunch idag. Tyckte den var fräsch o god. Eftersom man betalar för vikten ska man förstås ta lite av pasta o sånt och mycket sallad som är lätt!
Men, nu har jag haft hiskeligt ont i magen i flera timmar, jag har problem med att bryta ner råa grönsaker.
Kramiz

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards