Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Falun igen!

Av Marru - 2 maj 2012 22:06

Idag så var det dags och åka till Falun igen med mamma. Den här gången skulle hon få reda mer på hur operationen hade gått. Om de fått bort hela tumören eller inte vet vi inte än, för röntgenläkarens svar på bilderna var så luddigt att inte ens mammas läkare kunde tyda det   . Då är det illa   . Men bilderna är skickade till Uppsala, så det kanske kommer ett tydligare svar därifrån sen. Men de såg alla fall inga blödningar så det var ju bra. Synfältet hade blivit bättre, men synen blivit sämre. Men det beror på begynnande gråstarr.  Men alla fall skall hon få sluta med Fragmin och börja ta Waran igen. Jag frågade läkaren ifall det fanns möjlighet att hemsjukvården åker hem till henne för att ta pk-värdet, och det tyckte han lät som ett bra förslag. Så han skulle fråga dom i Ludvika om det.


Sen åkte vi till Ica Maxi, och handlade lite. En sväng till Rusta i Borlänge. Det är ingen affär för en som har svårt att gå långa sträckor. Man får ju gå runt hur mycket som helst för att komma från start till mål, så att säga.  Ungefär som Ikea hade i Västerås i Hälla. Man var ju tvungen att gå runt hela affären för komma till kassörna. Inga genvägar där inte för att komma dit man ville. När vi kom till Smebacken igen så åkte vi till kyrkogården och planterade penséer vi köpte i Borlänge. Jag föreslog mamma att man planterar dom lite i ytterkanten, för att sen när det blir varmare så kan man plantera nåt annat i mitten, men ändå har kvar dom så länge dom ser hyfsade ut. För hon menade på att det inte var nån idé och plantera såna, för att man skulle sätta dit sommarblommor sen.


Jag ringde till den här mannen som gör laserbehandlingar för att få en ny tid för min häl. Jag hade sån tur att jag fick en tid imorgon eftermiddag, att jag kan åka dit innan jag åker och tränar med systrarna. Det blir jag bara lite extraköring mellan Semla och Norberg. Annars hade jag fått åka dit separat, och sen senare åka och träna.


Idag har jag då fått mina första teoretiska uppgifter inför rallylydnadsdomarutbildningen. Det är inte lite uppgifter man skall göra till den 14/5-12 . Skall ju bla rita banor i alla klasserna. Jag har ritat banor i avanderad och mästarklass än. Dom andra 2 klasserna har man ju gjort några i.

 
 
Astrid

Astrid

2 maj 2012 22:29

Jag har börjat känna av min andra häl också. Skit säger jag
Men jag har högt fotvalv så det är väl bara att inse att det ligger nära till hands
Hoppas att allt går bra med din mamma

http://astridlarsson.wordpress.com

 
paula

paula

3 maj 2012 08:56

Hej! Jag kan ta mig till Ludvika vid sjutiden på morgonen men vem vill dit då? Det var dåligt med busstider även i Fredriksberg men eftersom det fanns affär o bibla så behövde jag sällan åka kommunalt utan väntade till helgen då vi åkte bil. Jag saknar helt enkelt en mötesplats för oss som är daglediga här i byn och dom gamla stofilerna i byföreningen vill inte hitta på några nymodigheter som att hålla bystugan öppen!
Kram

http://paulaz.se

 
Bettan

Bettan

3 maj 2012 16:50

Hoppas av hela mitt hjärta att det ska vara bra svar ni får på din mamma. Fyyy för att inte få klara besked =(. Men bra att de ialla fall sände dem vidare, så det blir klarhet i det hela.

Va skönt att du kunde komma å få en så snabb tid för dina hälar. Hoppas att det känndes lika bra idag som förra gången.
Kramar om dig

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards