Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Tränat idag igen!

Av Marru - 10 maj 2012 23:00

Idag har vi varit och tränat igen, rallylydnad den här gången. Idag regnade det ännu mer än igår, men skam den som ger sig. Jag tog med mig mina banor, tänkte bygga upp en av fortsättningsbanorna. Jag stegade och mätte, och jag fick inte riktigt till det. Fast på ett ställe blev det en liten tankevurpa. Men i det stora hela fungerade det riktigt skapligt. Kändes som en bana med bra flyt också. Tankevurpan bestod i 8:ans frestelse. Jag stegade ju momenten före det, och sen placerade 8:an sen. Efter åttan skulle man till spiralen som satt ihop med ett slalom man skulle ta i början. Men jag tyckte det var för långt avstånd mellan 8:an och spiralen. Så jag kortade ner avstånden mellan skyltarna före och det kändes bra. Men sen när vi började gå så upptäckte jag ju att det i gengäld vart för nära mellan en av frestelserna och spiralen. Alltså skulle jag behållt avståndet som jag hade planerat från början.


Jag tog ut Clara först. Hon tyckte väl inte att det var nån höjdare precis och sitta. Men jag fick väl henne och sitta nån gång då och då. Nej, det var inte nåt träna Clara väder precis idag. Men träna i regn måste man ju också göra. Vad gör man sen när det regnar på en tävling och man inte tränat alls. Sen tog jag ut Lizzie, och hon muttrade ju en del. Men det förstod jag . Sitta i den där lervällingen var ju ingen höjdare. Det vart ju bara värre ju mer vi trampade där. Efter den vändan så tränade jag lite backa med henne. Ibland gör hon det kanonbra. Största problemet blir väl för mig att hålla koll på mina steg. Det skall ju vara exakt 3 steg, varken mer eller mindre. Så nu gör jag så att jag säger "backa, ett, två, tre" . Sen måste jag tänka på att börja gå bakåt med rätt ben. Börjar jag med vänster ben, alltså den som är närmast henne. Då backar hon snett utåt. Det går bättre om jag börjar med höger ben.  Kan det bero på alla gånger jag av misstag trampat på henne. Efter att vi hållt på en stund, så gick jag ut på banan med henne igen. Den här gången gick hon tyst hela banan. Hon tänkte börja muttra på ett ställe på slutet där jag hade några sitt. Då ville hon inte riktigt när jag ville ha henne att sitta framför mig.


Efter att jag byggt banan så tränade jag lite lydnad innan dom andra kom. Linförighet med vänsterhalter. Den här gången gjorde hon alla halter perfekt. Sen provade jag lite läggande under gång, men det var ingen höjdare. Jag måste börja träna på lydnaden här hemma. Bara det ville sluta och regna någon gång.

 
 
Ingen bild

Sussie & jyckar tre...

11 maj 2012 12:16

Det var en rolig bana, bra tempo kunde man hålla i hällregnet. Sitta var något mina hundar inte ville förstå att de har lärt sig för si så där 11, 10, 7 år sedan :)

 
Bettan

Bettan

11 maj 2012 17:24

Ha ha ha jasså hon gillar att muttra =) Det gör min golden kille också =). Kan tro att det inte var överförtjusta i sketvädret. Men det är ju helt rätt att träna in det också. Annars blir man ju stående den dagen som det regnar på en tävling.
Hoppas att vädret snart ska vända & vi får solsken igen. Massor av kramar,,,

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
paula

paula

11 maj 2012 22:19

Glömt och glömt, jag har bra minne men det är bara så jäklars kort!
Såg förresten ett körsbärsträd idag vid Systemet, för visst är det väl körsbärsträd där? Vi var inne på blomsterhandeln, jag gillar den för dom har en massa annat krafs, små presenter, idag satsade vi på en liten napphållare till nyaste barnbarnet.
Trevlig helg!

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards