Colliekompisarna

Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Marru - 12 maj 2012 20:52

Ja, nu tävlade vi ju inte själva, fast det från början var tänkt att jag skulle tävla med Clara i fortsättningsklass. Men så var det en från vår klubb som skulle utbilda tävlingssekreterare på deras klubb, så jag sa åt henne att nu har jag anmält Clara till den tävlingen, och ifall det behövdes så kunde jag skriva i nybörjarklass. Det skulle jag ju inte gjort, för veckan efter ringde min mobil och jag blev tillfrågad och vara skrivare där och inte tävla alls med Clara. Jaja, jag gör väl det då. Det kunde ju faktiskt vara bra med tanke på den här domarutbildningen jag håller på med nu. Det är ju väldigt intressant och stå vid sidan om och höra hur domare tänker där ute på banan.  Nu har jag skrivit för 2 olika domare, och varit bakskrivare åt en tredje när jag gick min skrivarutbildning. En sak har jag alla fall lärt mig, när domaren suckar eller stönar, då sätter jag en bock i kanten. För troligen är det nåt som hon varit osäker på. Så en gång så frågade jag domaren när ekipaget var klart, om det var nåt vid moment 2 för du suckade så tungt när dom var där    . Jo, det hade ju varit nåt, och hon hade ju stått där och funderat och funderat för att till slut komma fram till nåt.


Vädret idag var det lite si och så med. Det regnade i början när jag kom till Dala-Floda, men det blev ju uppehåll där också till slut. Men det blåste nåt så otroligt. De hade tagit ner ett tält där dom hade inrop mm. Men det tältet låg ibland jämns med marken. En gång så kom borden farande därifrån. Tycker verkligen att det har blivit tråkigt med det här vädret. Det blåste inte så här på 70-talet eller 80-talet. Utan det är nu på senare år det har börjat, och det blir bara värre hela tiden. Skall verkligen bli intressant och se vad det blir av denna sommar. Det dröjer nu länge än till första doppet i år. Förra året så tog jag första doppet 7 juni. Som det ser ut nu så känns det inte vidare aktuellt. Sen kan jag inte göra det där jag gjorde det förra året heller. Dagmar har vällt en stor tall, som ligger just där på det enda stället som man kan gå ner på. Så jag får väl leta reda på ett annat ställe och ta mitt första dopp på i år, om det nu nånsin blir ett första dopp i år.


 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards