Colliekompisarna

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Marru - 13 maj 2012 23:09

har jag haft idag. Somnade före midnatt igår, och sov till halv nio imorse. Det är så det blir när man har varit ute på tävling hela dagen, fast man inte tävlat själv. Ganska länge sen jag sovit så länge. Sen på förmiddagen så gick jag och systrarna tipsbingon här på byn. Dom brukar ju ha det på söndagarna här i byn. Kostar bara 20 kr lappen, och har man tur så kanske man vinner nåt. Förra året vann jag ju alla fall 2 ggr. Men idag vart det inget, vart ett nummer ifrån på 2 rader. Sen när säsongen är slut så har dom en utlottning på en liten tv, perfekt för sovrummet. Så kan nån (maken) ligga där på sängen och titta på sin sport  . Fast å andra sidan skulle det bli ganska tråkigt, då ser vi ju ännu mindre av varandra om han ligger i sovrummet och tittar på tv och jag sitter i vardagsrummet och tittar på tv. 


Vädret har varit ganska skapligt idag, men vad jag hörde igår så skulle det bli sämre igen imorgon. Jag har idag på dan lekt och tränat lite med hundarna. Micki skall ju springa efter sin snörboll. Men ibland har jag tur och lyckas kasta den så att han inte ser vart den landar, så då får han träna lite sök   . Farina tycker också om att springa efter bollen, fast det händer ibland att hon börjar göra nåt annat och glömmer att komma in med den. Jag försökte träna lite rallylydnadsmoment med henne, men hon är alldeles för mycket efter godiset, det är det enda hon har i hjärnan. Clara försöker jag nöta fotposition med, men det vill bara inte gå in i skallen på henne. Hur skall jag få henne och göra några vänstersvängar överhuvudtaget när jag inte får henne att förstå vart hon skall vara   . Det var det enda jag tränade med henne, fotposition och att sitta rakt framför mig. Lizzie är mycket roligare och hålla på med. Hennes vänsterhalter börjar bli riktigt skapliga. Men istället har vi problem med läggandet. Jag får ryta i rejält för att hon skall ligga ner, och det vill jag egentligen inte. Men det verkar vara enda sättet och få ner henne. Annars så står hon eller sitter. Sen gjorde jag en inkallning, och det blev inget glädjeskutt. Ställandet tränade jag inte alls, för det verkar hon fixa. Sen tänkte jag att jag hoppar över den idag för att försöka få bort det där att hon stannar innan jag kommenderar. Hon har ju nu lärt sig att först skall hon lägga sig, sen kommer en inkallning och efter det så skall hon stanna. Så då gör hon det innan jag hunnit säga nåt.


Sen senare på kvällen så såg jag på FB att SwedbaroKök i Fagersta hade en ny tävling där man kunde vinna en lunch för 2 personer. Så jag gjorde det som krävdes, och en timme efter att jag gjort det så fick jag ett meddelande att jag hade vunnit   . Så efter att jag kommit hem från Karlstad så skall maken och jag åka dit och äta nån dag. Dom kommer att medverka i Kniven mot strupen nu på onsdag på TV 3. Hoppas jag får tillfälle och se det. Vi åker ju till Karlstad på onsdag.


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards