Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

Domarutbildning dag 2!

Av Marru - 18 maj 2012 23:20

Idag när vi vaknade så var det strålande sol. Fast det hanns ju med lite till idag, det regnade och haglade också. Fast då satt vi inne. Men alla fall så började vi dagen med min fortsättningsbana som det var tänkte att vi skulle hinna med igår och vi inte gjorde. Samma lika som igår, en grupp dömer och den andra gruppen "tävlar" . När jag har gått banan med Lizzie så har jag inte jobbat lika intensivt med henne som jag skulle gjort på en riktig tävling. De måste ju få nåt att träna på, domarna  . Några gånger gjorde jag tom fel på flit. Fick jag ju lite bannor för från mina kurskompisar. Det var fult att narras på det viset    .  Jaja, det fick dom på köpet. Vi vart såklart filmade idag också, sen var vi in och tittade på filmerna och jämförde protokollen. Som vanligt så när man håller på med hundaktiviteter så hinns det aldrig med allt som man skall göra.


Efter lunchen så var det dags för 2 banor i avancerad klass. Inför det så möblerades grupperna om. Men samma rutin. Men eftersom vi hade ont om tid så minskade vi ner antalet hundar per bana. Att varje domargrupp fick döma 3 hundar. Det tar ju tid när vi har genomgången av filmerna och så blir det diskussioner om hur den eller den skulle ha gjort vid det felet. Men när vi gick avancerade banan så försökte jag jobba med Lizzie. Men vet inte vad som har hänt för hon är väldigt pigg på att komma före mig, hon har lite bråttom ibland. Idag lades det då till banvandring också. En domare skulle dra bangenomgången.


Imorgon är det då dags för en mästarklassbana. Det kommer verkligen bli intressant för den har vi inte riktigt pejl på. Så där behöver jag inte narras, utan jag kan gå och jobba med henne precis som om vi varit på en riktig tävling. Sen blir det säkert min tur att göra en bangenomgång imorgon. Fast imorgon blir det nog inte om jag uppfattat rätt en genomgång av filmen efteråt. Utan vi skulle lämna in protokollen. Hon instruktören skulle kolla upp våra protokoll mot den där filmen, för att se hur vi har dömt. Sen kommer vi även få ett nytt prov. 80 % av frågorna skall vara rätt, och på det provet får vi bara 1 försök.


Maken har i sin tur varit och jobbat på landslagsuttagningen i agility som vår klubb har hand om. Han skulle egentligen varit parkeringsvakt. Men dom hade frågat han snällt om han inte kunde ställa upp på mer. Så han har varit parkeringsvakt, hinderfixare och banbyggare. De har idag byggt 10 banor sa han. Han var helt färdig. Sen blir det samma procedur imorgon. Jag känner mig lite kluven för den tävlingen. Det hade varit kul att vara där och hjälpa till, men samtidigt så är det ganska skönt att vara här. Han har vid varje banvandring varit ut och gått med hundarna. Han hade ju dom med sig eftersom det från början var sagt att han bara behövde vara där nån timme på morgonen. Sen hade han på eftermiddagen varit hem med dom. Imorgon skulle han göra likadant. Fast imorgon kommer jag vara hemma före han. Vi slutar nog nån gång efter lunch, sen far vi hem.


Imorgon är de

 
 
Bettan

Bettan

19 maj 2012 11:26

Ha ha ha din lilla buse =) Det kan jag tro att du narrades med dem... Men det är ju bra, då det faktiskt ger övning som leder till färdighet i ett bedömande. Låter som ni har kul tillsammans & detta kommer du att klara galant. håller mina tummar hårt för detta i alla fall. Kikar in senare ikväll igen & ser om ngt nytt har kommit här innan jag söker upp min sömn för natten. Kram på dig underbara vän

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards