Colliekompisarna

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Marru - 23 maj 2012 23:46

Ont i min högra axel har jag idag. Kan lyfta upp armen rätt framför mig, men sen om jag skall spänna och sträcka den framåt då gör det ont så förbaskat. Måste ha blivit när jag tvättade fönstren på framsidan. Men trots det så fixade jag vardagsrumsfönstret och bytte gardiner idag. Kanske skulle prova med samma som till höften förra sommaren  . Hade ju ont i höften i  minst 2 månader och helt plötsligt så röck ju Lizzie den på plats när hon skulle jaga en katt.  Hon kanske kan rycka min axel på plats  . Det finns tillräckligt med katter och jaga här. Fast jag har aldrig sett en katt klättra så snabbt och så högt när Clara jagade en katt här på området en dag förra sommaren. Clara=The catkiller   .


Nu börjar ju sommarvärmen komma, och nya problem med den. Vad skall jag ha på fötterna. Hur kul är det att gå omkring i gympaskor när det är närmare 30 grader varmt. Jag som alltid gått med mjukistofflor, sandaler eller barfota. Barfota är ju helt ajabajja numera. Jag som dessutom HATAR strumpor. Var ju iväg igår och fick laserbehandlig igen, och vi började prata sulor. Han som jag går hos har en sån där apparat som man kan ställa sig på och han får en bild som påminner om en röntgenbild, där han kan läsa av hur mycket tryck det är på vissa punkter på fötterna och om trycket är rätt fördelat. Om det tex är för mycket tryck på mellanrummet mellan tårna och foten, då kan man tex ha problem med nacken. Alla fall kostade ett par sådana sulor 1250 kr. Jahapp, dom pengarna har man ju *not* . Men tydligen på andra ställen så tar dom flera hundra kronor för undersökningen och så får man betala 1500 för sulorna. Men hos han ingick undersökningen i priset.


Idag var dagens agilityträning flyttad till Sala   . Det var en träningstävling med både hoppklass i agility, och lite rallylydnad. Så jag fick leka rallylydnadsdomare. Ja, det var ju väldigt intressant. Det behövs helt klart mycket träning i det där. Men jag tycker att jag har blivit väldigt bra på att rita banor alla fall   . Imorgon är det rallylydnadsträning med lydnad. Fast jag måste koncentrera mig mer på lydnaden för nästa vecka skall det tävlas. Fast det gick bra igår när jag tränade med damen. Hon höll tom i apportbocken ordentligt. Annars brukar hon ju spotta ut den bara jag räcker fram handen. Fast jag har ju lärt mig en sak, jag säger loss precis innan jag är fram med handen, istället för fram med handen och säger loss varpå jag har bocken i handen innan jag hunnit säga loss.


Har ju lärt mig en sak till idag, eller det har jag väl lärt mig för flera år sen. Och det är:


Säg åt en man att han skall göra  nåt, och gör det själv nån timme senare.





Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards