Colliekompisarna

Alla inlägg den 26 maj 2012

Av Marru - 26 maj 2012 23:26

är det visst idag, fast det känns inte som det. Förr var ju detta en av helgerna man väntade på för man fick extra ledigt. Men det får man ju inte numera när dom gjort om annandag pingst till en vanlig vardag. Strålande väder har det varit idag, och ännu varmare skall det visst bli imorgon. Vi var till Hagge och fiska igen. Men fick inget den här gången heller. Det är nåt konstigt med den där sjön. De hade satt i 100 kg fisk den 16 maj, för 10 dagar sen. Och nu borde dom vaka för fullt. Men inte ett endaste vak på hela tiden vi var där. Det var inte heller nå folk där och fiskade. Tror det aldrig har hänt att vi varit vid den sjön alldeles ensamma hela dagen. Jag vill egentligen åka till nån av dom andra sjöarna vi varit till förut och prova. Men det är så bökigt med 4 hundar, ifall det finns folk så måste man ha dom kopplade. Där i Hagge har dom för det mesta kunnat springa fritt.


Medans jag satt där på bänken vid bryggan så började jag tänka på ifall det var nån som fiskade med mitt favoritspö nu. Våra fiskegrejer vart ju stulna från garaget för ca 6 år sen. Lite bilder från dagens fisketur. Micki såg vid ett tillfälle nåt och spana på. Clara var också vid stranden, fast lite längre upp. Ni skulle sett vad lång i halsen hon blev när hon låg där och spanade in änderna.


           


En bild på min favoritblomma som blommar nu. Jag skulle vilja ha en till, fast med gul blomma, och som fortsätter och vara gul vid andra blomningen också.


 


Tog lite bilder på mammas äppelträd när jag var där i torsdags.


   

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards