Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Kallare idag!

Av Marru - 29 maj 2012 22:57

Idag har det varit lite kyligt fast solen har varit framme hela dagen. Vi får hoppas att det håller i sig till nästa lördag, för då vill jag ha det svalt. Fast det har jag ju skrivit redan förut.  Varit lungt på hemmafronten idag. Vart lite paff när jag hämtade posten för mina tofflor jag beställde i söndags låg i lådan. Jag trodde ju att jag skulle få hämta dom från affären. Men nej, där låg dom i lådan. Så nu har jag börjat gå in dom. De hade kanske kunnat vara lite bredare, men dom ger med sig när man gått med dom ett tag.


Idag köpte maken en ampeljordgubbe hem. Fast nu var det så kallt så jag har ställt den och tomatplantorna i det lilla växthuset, och änglatrumpeten står i badrummet. Vågar inte chansa att det inte blir för kallt. Visserligen var det nästan 8 grader för en timme sen. Vi har funderat lite ifall det går att övervintra den på nåt vis, den kostade ju en hel del. Så man tycker ju att den borde hänga med i några år. Nån som har nåt tips hur man skall göra med en sån. Den skall ju inte planteras i nån rabatt eftersom det är en hängvariant.

 
 
Bettan

Bettan

30 maj 2012 22:22

Ja nu har det blivit lite kyligare. Det finns liksom inget lagom just nu, vill ha det lite varmare & med lite vind. Hoppas för din skull att det ska vara det perfekta vädret när du ska träna hund & även tävla så klart =)
Häng in jorgubbsplantan i förrådet över vinten & ta fram den när det blir varmare igen. Så tror jag nog allt att den ska komma på nytt.
Massor av kramar till dig vännen <<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards