Colliekompisarna

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Marru - 8 juni 2012 23:15

Idag har jag varit väldigt aktiv. Började som vanligt med en promenad med systrana. Sen åt jag min frukost, och efter det gav jag dom fyrbenta mat. Sen åkte jag till mamma, skulle skjutsa henne till affären. När vi kom därifrån så fikade en stund, och sen gick jag ut och fortsatte och rensa bland björnbären. Tydligen så skall man klippa bort dom grenar som det varit bär på året innan. Dom är ju alldeles torra och vissna. Det är ett riktigt skitgöra, dom är taggiga och man river sig överallt. Sen tog jag bort det som var dött på vinbärsbuskarna också när jag ändå höll på.


Efter det så var det hem och laga mat. Idag provade jag ett nytt recept, inget märkvärdigt. En ny sås bara till fisken, och den var kanongod. Den hittar ni här, men jag kör utan lchf, för det tycker jag är humbug. Sen använde jag min favorit creme fraiche. Det var ju Milkos produkt förut, och jag var lite orolig att den skulle försvinna. Och jag trodde ett tag att den hade gjort det för jag hittade inte den i affären. Men tack och lov så har Arla tagit över den. Tycker inte alls att det vart bra när Arla tog över Milko. Tom Arlas mjölkpaket är tråkiga.


Efter maten så diskade jag, maken åkte iväg till gymet här i byn och tränade. Under tiden så städade jag. När han kom hem så tog vi bilen och åkte till Semla och klippte gräset där. Han klippte plan med traktorn, och jag klippte uppe vid klubbstugan med vanliga gräsklipparen. Men han hann aldrig till den andra planen för det var nåt som hoppade ur led mellan traktorn och klippdelen. Nåt som brukar hoppa ur och som måste svetsas ibland.


Nu sitter jag här och slappar samtidigt som jag tittar på Blue bloods på tv. Det är en ganska bra serie tycker jag. Imorgon åker Lizzie och jag till Frövi och tävlar agility.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards