Colliekompisarna

Alla inlägg den 22 juni 2012

Av Marru - 22 juni 2012 23:45

Ja, nu när jag skriver det här så är midsommarafton förbi. På morgonen gick jag en promenad med systrarna. Sen donade jag lite hemma, och efter lunch så åkte vi till Malingsbo för att titta på midsommarfirandet. I år så fick vi vara ensamma där, ja eller ensamma och ensamma. Men colliekillarna var inte där i år. Men de hade skickat en hälsning med en klubbkompis, att dom hade fått förhinder. Så de hade säkert tänkt komma om det inte  kommit nåt i vägen. Så vi var inte där så länge. Vi åkte hem, och sen åkte vi till Semla. Vi lämnade Micki och Farina hemma. Jag tänkte att det var bäst för dom. Micki hade ju alla fall velat ner på agilitybanan, och han klarar ju inte av och hoppa mer. Jag tycker så synd om han när han vill men inte kan. Han vill ju så mycket ut på agilitybanan, så jag blir bara ledsen och se han. Så jag tyckte att det är bäst och lämna dom hemma, gamlingarna. Jag tror dom har haft det ganska skönt hemma alldeles ensamma.


I Semla så tränade vi, pratade och åt. När jag kom hem så tänkte jag titta på ett program som går i Finland nu. Det heter Midsommartåget. Men såklart så gick den bara till kl 21 på den kanalen som jag hade. Så jag har den här i bakgrunden på datorn. Tåget har startat i Helsingfors kl 18 svensk tid, och skall under natten ta sig till Rovaniemi för att vara framme på morgonen. Efter vägen blir det stopp med diverse uppträdanden. Det är även uppträdanden på tåget. Nu är det snart i Karleby. Kan det vara ca 10 mil från där jag kommer ifrån. Tyvärr så stannar inte tåget där utan i stan före som ligger ca 2 mil ifrån.


Lite bilder från igår och från idag.


                               



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards