Colliekompisarna

Alla inlägg den 23 juni 2012

Av Marru - 23 juni 2012 23:14

Klockan blev ju ganska mycket innan jag gick och la mig inatt, så jag sov lite extra länge idag. Ja, inte mycket. Var uppe vid 7-tiden, och tänkte ifall jag skulle gå upp. Men jag gick och la mig igen. Det var ju bara drygt 3 timmar sen jag gått och lagt mig   . Jag satt och tittade på ett program på nätet, Midsommartåget. Tyvärr så stannade den ju inte i staden jag kom ifrån. Men däremot en stad före. Där hade dom uppträdande på perrongen. Inte mycket och komma med tyckte jag. Den fick dom den där otäcka midsommarsoppan, eller ostsoppan. Det finns ett namnn till på den, vasslesoppa. Den äts i våra trakter i midsommar. Jag har aldrig smakat den för jag tycker den inte ser så aptitlig ut. Men mina föräldrar tyckte mycke om den. Strax efter att dom lämnat den stationen så gick jag och la mig. Tyckte det inte var så värst bra program.


Just nu sitter jag och tittar på ett program på Finlands TV om en stor finsk artist, Vesa-Matti Loiri. Man känner knappt igen han nu. Han har varit med i väldigt många komedifilmer. Han är även sångare och flöjtist. Han har faktiskt representerat Finland för många år sen i melodifestivalen. 1980, samma år som Tomas Ledin var där med låten Just nu. Man tror inte det är samma person som man sett i alla filmer. Min favoritfilm var en där dom spelade småpojkar, samtidigt dom spelade vuxna män. Det var 3 män som spelade småpojkar åt ett par. De hade en sommarstuga vid nån sjö, och på och på varsin sida om deras stuga så var det 2 stugor till. Han spelade en militärpappa hos en av grannarna. En av karlarna spelade en virrig uppfinnare, och den tredje var direktör, samtidigt som han då var pappa till dom 3 pojkarna. Varav en av dom var han själv   . Nu vart det komplicerat. Men som småpojkar hade dom en massa hyss för sig. Jag har sett den filmen hur många gånger som helst, och kan titta på den hur många gånger som helst och skratta lika gott varje gång åt deras hyss.


Annars idag så har jag varit många timmar på kennelklubben igen. När jag kom dit så hade dom precis tränat en bana, och filmat varandra. När jag kom så stod alla i en klunga bakom en dator och tittade på filmerna. Så jag gick en vända med Lizzie. Sen tränade jag lite på banan dom hade byggt upp på morgonen. Inte trodde jag att dom skulle vara upp så tidigt där idag   . Sen åt vi lunch. Jag hade varit till vår affär och köpt en bit med smörgåstårta åt mig. Helt i onödan, för de hade ju hur mycket mat som helst kvar. Olika sorters sill och en massa annat gott. Efter att vi ätit började en av dom som var där bygga på en ny bana. Sen fick vi en banvandring, och sen sprang alla den några gånger. Det var enkla banor båda två, men det var springbanor, så man fick springa mycket. Efter det så var det dags för fika med tårta. Sen satt vi bara där och pratade i flera timmar. Sen började dom gå ut på promenader med sina hundar. Då tänkte jag att det kanske var dags för ett besök i Söderbärke till slut   . Då hade jag ju varit där i flera timmar. Annars har det varit lugnt här hemma.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards