Colliekompisarna

Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Marru - 24 juni 2012 23:10

Verkligen en tråkig dag igen. Det har regnat av och till. Gick motionsbingon i förmiddags. Ingen kaffe fick vi den här gången. Det var den sista för våran del. De tar ju uppehåll nu under juli, och sen när dom sätter igång igen så har vi fullt upp med tävlingar varenda helg i 2 månader.


För nån dag sen såg jag att några av Finlands höjdarartister skulle ge sig iväg på en gemensam turne. Tänk och få se alla dessa på en och samma gång. Så jag har nu skickat ett meddelande till min faster ifall hon kan få tag på en biljett åt mig i Åbo. Du kunde mamma och jag göra ett besök hos dem på samma resa. De bor ju ca 5 mil från Åbo. Mamma vill inte gå på den konserten, den håller på alldeles för länge.


Artiserna där är Danny, även kallad för Iso D i Finland, eller stora D på svenska. Han åkte runt i Finland med stora påkostade shower.



Nästa heter Tapani Kansa.



En tredje karl heter Frederik. Han är visserligen den av dom här 5 som jag gillar minst.



Sen har vi 2 kvinnor i ledet också. Virve Rosti, eller Vicky. Hon turnera i vanliga fall med en annan höjdare, och dom kallar sig för Menneisyyden Vangit. Fångar av det förflutna, och jag skulle bra gärna vilja se dom live. Fast det kanske jag får nån gång. Dom håller ju på fortfarande. Men den här turnen dom här 5 gör kommer nog inte att återkomma.



Sen den sista, men absolut inte sämsta. Har flera av hennes skivor hemma.


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards