Colliekompisarna

Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Marru - 25 juni 2012 23:45

Idag var det då dags för nästa etapp i rallylydnadsdomarutbildningen. Teoriprovet, den sista. Den här fick man ju inte hålla på med tills man fick alla rätt som man fick göra med dom som jag gjorde före den praktiska delen. Där skulle man ju göra det tills alla var rätt. Nu får man sitta och vänta tills alla har gjort sitt prov. Sen skall dom rättas och efter det får vi reda på resultaten. Jag tror du alla fall det gick bra. Sen har jag varit i kontakt med ytterligare en domare om bakdömning senare i höst. Så nu har jag 3 bakdömningar färdiga tom september.  Sen är det en klubb som tänker ha en inofficiell tävling i höst, och får dom tag på e auktoriserad domare till sin tävling så skall jag förhoppningsvis få göra en del av det praktiska där. Förutom dessa bakdömingar så behövs det en inofficiell med fullt domaransvar. Synd att jag inte kan använda våra egna tävlingar till det här praktiska. Men kan ju tyvärr inte klona mig. Jag skall ju vara tävlingssekreterare på dom vi har i augusti, så då lär jag ha fullt upp med annat.


Vädret för övrigt är ju inte mycket att hurra för. Bara regn och åter regn. På onsdag skall vi ha en träningstävling på klubben. 2 x hoppklass blir det. Får väl hoppas att det blir uppehåll alla fall. Det blir nog som jag sa, att det kommer att regna på varenda tävling jag skall iväg på. Vi har varit på en rallylydnadstävling i april. Det var visserligen uppehåll mesta delen av dagen. Det började regna mot slutet. I maj var vi till Västerås på agilitytävling. Visserligen regnade det inte, men däremot blåste det stormvindar. Trodde tältet skulle gå sönder.  Sen var vi på DM i Västerås, och där regnade det precis hela dagen. Efter det var jag och bakdömde i Sala på en rallylydnadstävling, och där regnade det också av och till. Efter det en agilitytävling i Frövi. Vi klarade oss nästan torra därifrån. Det började vräka ner precis innan vi började packa ihop. Så vi får väl se om det forsätter likadant.


Har inte än hört nåt från min faster om hon fått tag på nån biljett. Hon skulle alla fall försöka med Åbo först, sen med Björneborg. Hoppas, hoppas, hoppas.......

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards