Colliekompisarna

Alla inlägg den 27 juni 2012

Av Marru - 27 juni 2012 23:41

För några veckor sen så fick vi möjlighet att träffa höjdarna från Bärkehus här. Då lovades det guld och gröna skogar. Nu återstår det att se ifall några av dom löftena blir uppfyllda. Än så länge har det inte synts till nå tendens till det. Bla parkerningplatsen skulle förlängas. Det är ett ganska enkelt löfte att uppfylla. Plats finns. Det är bara och ta bort buskarna i änden av den nuvarande parkeringen fixa till marken och asfaltera. Så kan vi lätt få en parkering för minst 10 bilar till där. Men det verkar inte hända mycket på den fronten. Vi får väl se hur det blir med värmen i detta hus. Men en vinter till i en svensk bastu tänker jag inte stå ut med. Går värmen upp till 28 grader nästa vinter, då tänker jag ringa och klaga direkt.


Men nu till nåt roligare. Idag har det varit fint väder nästan hela dagen. Det kom nån regnskur på eftermiddagen. Men inget som störde. Vilket var skönt för vi skulle ha en träningstävling på klubben idag. Det var kul att det kom så mycket folk utifrån som det gjorde. Tyvärr så gick ju skrivaren i strejk precis när startlistorna skulle skrivas ut, så det fick göras för hand. Vi hade 2 st hoppklasser idag, och idag tänkte jag att jag skulle testa ev utmaningar utan att bry mig om disk eller annat. Det är ju på träningstävlingar man skall göra det. Nu var det ju inte så mycket utmaningar på första banan. Men det andra jag tänkte på var att jag skulle försöka springa så snabbt som möjligt för att få upp farten. Med Clara var tanken att bara försöka ta oss runt. Clar fick starta först i första loppet av mina. Men hon ville inte riktigt vara med. Det har hon inte velat på ett tag nu. Hon lullar mest fram i sin egen takt. Ibland så får hon fart i sig, men man vet aldrig i förväg vilket humör hon är på. Men Lizzie däremot var riktigt taggad. Första loppet gick riktigt bra, och vi kom tvåa där. Men tyvärr så vet vi inte tiden, eftersom skrivaren var sönder och vi inte kunde skriva ut resultatlistor.  Det hade varit roligt och veta tiden i förhållande till referenstiden.


Andra banan var mycket krångligare än den första. Där var det en knepig start, som gick bra ifall hunden stannade kvar så man kom bort till tredje hindret. Till skillnad från andra så gick jag till andra hindret, sen kallade jag på Lizzie. När hon kommet en bit på väg så sprang jag förbi tredje hindret och gjorde ett blindbyte. Och det lyckades. Vår stötesten där vart slalomet. Hon hoppade över nån pinne så vi diskade oss, eftersom jag inte tar om i slalom. Men i det stora hela så var det ett ok lopp.


Imorgon är det dags för rallylydnadsträning.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards