Colliekompisarna

Alla inlägg den 28 juni 2012

Av Marru - 28 juni 2012 23:45

Semla idag igen. Men först så gick jag en vända med hundarna, eller det blev ju två vändor. En med systrarna och en med Micki och Farina. Vädret idag var strålande sol på förmiddagen. Sen åkte vi till mamma. Hundarna fick vara kvar hos henne när vi åkte och handlade. Det var lite för varmt och ha dom i bilen under tiden, trots att man har bakluckan öppen. Visserligen så höll dom ju på och bli ordentligt vädrade tidigare   . Brukar ju aldrig ha koppel med mig åt dom när jag åker till mamma. Så jag tog dom i bilen direkt, Clara och Farina i skuffen. Micki och Lizzie i baksätet. Sen låste jag dörren. Åkte iväg, men innan jag kom för långt kom jag på att jag måste ju posta närvarolistan till Studiefrämjandet så jag åkte bara runt huset. När jag kommer på framsidan och kliver ur, så ser jag att bakluckan är öppen   . Då hade jag glömt och stänga den. Clara och Farina måste ha funderat där bak   . Jaja, men sen stängde jag ju den. Åkte till Ica och köpte jordgubbar åt mamma, och skivad kalkon. Hon vill ju ha svenskt, och på Coop i Smedjebacken har dom sällan svenskt. Det brukar nästan bara var tyskt eller polskt.


Vi var där några timmar, sen åkte vi hem för systrarna och jag skulle åka och träna. Tränade lite linförighet med Lizzie. Sen läggande, inkallning och ställande. Läggandet går bra nu när jag börjat säga "lägg" åt henne istället för ligg. Sen gjorde jag en bana i avancerad klass. Det är ju en klubbkompis som skall tävla i helgen. Tror jag kanske gjorde den lite för svår eftersom hon kom på att dom nog egentligen inte var klara för att tävla i avancerad klass. Vi har fått en jättesöt goldenvalp på våra träningar. Det är så kul och se den när den trippar fram bredvid matte, och svansen går hela tiden.


Clara däremot verkar inte riktigt vara på hugget och träna. Idag hade jag igen glömt klickern. För jag skulle träna henne att gå bredvid mig och hålla kontakten. Fast det har jag gjort hur många gånger som helst här hemma. Men Claras agilitykarriär kommer jag lägga ner. Hon får följa med på träningar, och på klubbens egna träningstävlingar. Men som det ser ut nu så tänker jag inte anmäla henne till nån officiell tävling inom den närmaste framtiden.  Lizzie tränade jag på den svårare banan. Hon verkar ju finna sig till rätta med att vara på höger sida också. Men jag får henne inte på den sidan på kommando. Men när jag gjort ett sidbyte, sen håller hon sig ganska bra på den andra sidan tills nästa sidbyte. Sen tränade jag lite slalom också med henne, och idag gick hon bra. Jag körde banan som vi diskade oss på igår med henne, och idag hade hon inte diskat den.


Men inte idag heller klarade vi oss utan några droppar regn. Men det var ett lätt sommarregn så den stod vi ut med.



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards