Colliekompisarna

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Marru - 1 juli 2012 22:56

Idag har jag varit till Gnesta och bakdömt på en rallylydnadstävling. Lika givande och lärande som vanligt. Både från domarhåll, och från dom tävlande. Man såg och hörde både det ena och det andra. Ganska intressant och lyssna på vilka kommandon förarna använde i vissa moment. Eller hur en del använde kroppsspråket för att förmedla till hunden vad som skulle komma härnäst.


Det var den andra rallylydnadstävlingen Gnesta-Trosa BK hade, och den första med alla klasserna. Det fanns en del missar från arrangörssidan, men får dom bara träna lite och får mer rutin så får dom säkert bra flyt i det hela. Men dom tog mycket väl hand om oss, även mig som bara var domaraspirant och min klubbkompis som skrev åt mig. Det fanns fika, smörgåsar, dricka och mat. Det var ju faktiskt inget som jag hade förväntat mig som bara skulle bakdöma, så det kändes väldigt trevlig. Jag såg att dom hade ett digert prisbord också. Alla som fick kvalificernade poäng  fick nåt pris.


Vädret idag var till det största delen strålande sol. Fast inte en dag utan regn, så lite av den varan fick vi också idag. Annars var det en bra dag, men en aning jobbig. Man blir ganska luddig i huvudet och stå och stirra på koppel, fötter och hundar en hel dag. Så det blir nog sängen här snart. Ganska snart känns det som dessutom   .

.




Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards