Colliekompisarna

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Marru - 2 juli 2012 22:37

Ja, agilityträning blev det idag istället för på onsdag. Det är tänkt att vi skall åka till Sura på nåt möte om kompetensutveckling. Då skall vi få en möjlighet på  vad för sorts föreläsningar vi skulle vilja på. Det är tänkt för alla som är nån sorts intruktörer i nån hundklubb. Nu är jag ju inte nån instruktör egentligen, fast jag har ju hållt i nån kurs. Men det är kul att jag alla fall har kommit med i det här gänget som får gå på dessa föreläsningar.


Men det var inte många som läst på hemsidan att vi kör en träning idag också. Vi var bara 2 personer, och det kom en som skulle bara miljöträna sin hund lite. Vi gjorde en liten kort bana för att träna slalomingångar. Det var en bana jag hade hittat på nätet av en finsk domare. Lizzie hade bra fart över hopphindrena, och in i tunneln. Men efter tunneln så var det då slalom med den lite krångliga ingången. Hmmmm.....den vart ju inte så krånglig eftersom hon tappade farten i tunneln. Så fick vi försöka få upp farten. Så då gjorde vi så att vi tog hopphindrena och tunneln, och när hon var i tunneln så började jag springa bort och lockade med godiset. Efter några försöka så fick hon upp lite mer fart. Sen började vi med slalomet igen. Ibland så får hon upp farten riktigt bra i slalomet.


Sen försökte jag med Clara, men hon har ingen drag över huvudtaget. Jag försökte tom med godis, men hon lunkade på i sin egen takt. Så jag tror nog att Clara skall få vila upp från agilityträning ett tag. Kan ju vara värmen som gör det. För jag tycker att hon vissa gånger i vintras gick riktigt bra. Hon fick ju tom några poäng i vintercupen förra vintern. Så hon får nog kanske vila ända fram till hösten.


Sen byggde vi en liten kort rallylydnadsbana för henne som hade kommit och miljöträna sin hund. Hon hade tänkt komma på rallylydnadsträning i torsdags, men hade inte fått byta sitt arbetspass. Så när vi inte var så många där så fick hon prova på lite lätta skyltar. Jag gick också banan med systrarna. Clara var inte riktigt på humöret där heller. Hon gick mest och lullade i sin egen lilla värld. Lizzie gick jag hela banan med henne på min högra sida.


Vädermässigt har denna dag varit bra. Har inte regnat på hela dagen, vad jag kan komma ihåg. Nu sitter jag och kollar vädret med spänning, om knappa 2 veckor skall vi till Uppsala på Slottshoppet. Än så länge lovas det regn och åska på lördagen. Skall bli intressant och se om det ändras tills det är dags för tävlingen.



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards