Colliekompisarna

Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Marru - 3 juli 2012 23:06

Idag har det varit en kanonfin dag. Kanske det mulnade på lite på eftermiddagen, men inte en droppe har vi fått på hela dagen. Jag gick med systrarna på Hagudden imorse. Såg att den där karln som brukade ligga och sola på bänken förra året hade kommit dit. Han har en husbil som han ställer nere vid parkeringen. Sen brukar han gå uppför backen och där uppe brukar han ligga på en bänk. Det gjorde han flera gånger förra sommaren. Såg att dagis var nere vid badstranden. Så jag gick vanliga rundan runt udden med flickorna. Jag hade ju tänkte känna efter lite hur kallt vattnet var. Men nu kunde jag ju inte gå ner till badstranden eftersom det var folk där. Så jag provade och vada ut på ett annat ställe. Och nog var det kallt i vattnen.


Sen när vi gått runt udden så fortsatte vi direkt hemmåt istället för att sitta en stund på stranden. När vi kom fram till skolan så trampade Lizzie på nånting, så hon hoppade till och började halta. Jag försökte titta på hennes tass men jag såg ingenting. Men hon ville slicka och hon haltade. Jag tittade till flera gånger efter vägen men jag såg inget. När vi kom hem så tog jag en ficklampa och tittade, men ingen trampdyna såg skadad ut. Det var kanske bara en sticka som stack till i tassen, och det sved en liten stund efteråt. För hon slutade och halta ganska snart efter att vi kom hem.


Maken däremot är en riktig domedags profet. Han sa på en gång, jaha då är det slut med agility för henne. Men jag sa åt han att nu fick han väl ge sig. Hon haltar väl en stund och sen är det bra. Så var det ju också. Vi har gått några vändor med henne och hon har inte haltat nånting på hela dagen.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards