Colliekompisarna

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av Marru - 5 juli 2012 23:59

Idag har det trots att det inte varit en speciellt munter dag, var en fin dag. Fast det känns lite kvalmigt. Man känner sig  alldeles klibbig fast man inte gör nåt speciellt. Var till Semla och tränade idag. Jag har bara gjort en nybörjarbana dom sista gångerna. Vi har ju fått en del nybörjare. Jag kan träna det jag behöver utan bana, och jag kan anpassa den jag gjort efter mina behov också om jag vill.


Idag gick det mycket bättre med båda systrarna. Jag började med Lizzie och sprang ett par vändor på agilitykombinationerna som var sen igår, eftersom vi inte kom iväg på nån träning igår. Sen körde vi lite lydnad. Linförigheten gick hyfsat. Det var väl det där läggandet som strulade till det igen. Förstår inte varför jag inte får till det där kommandot. Utan nu stod hon ju när jag vände mig om. Sen började det komma lite folk så då byggde jag en bana till nybörjarna. Visade momenten åt dom om det var några dom inte provat på tidigare. Kollade när dom gick första vändan så att jag såg att dom hade förstått rätt.


Sen tog jag ut Clara. Med henne tränade jag position och front idag. Men jag gick den där nybörjarbanan med henne, fast utan koppel. Det är ju det vi får träna på, att Clara skall hålla kontakten med mig. Dessutom så har Clara börjat förstå ligg. Det går ju inte fort när hon lägger sig, men hon lägger sig på kommandot ligg.


Sen tog jag ut Lizzie en gång till, men då tränade vi rally. Jag försöker få in kommadot sidan på henne. Men än har hon inte förstått att hon skall sätta sig vid min högra sida när jag säger sidan. Men annars så håller hon sig bra när hon är där. Jag gick hela nybörjarbanan med henne på höger sida. Gjorde ett par sidbyten efter vägen, och hon var tyst hela tiden.


Tog ut Clara en vända till och tränade position och front med henne. Vi hann med och fika också, och idag var det speciellt gott. Ostar och kex var det en klubbkompis som hade tagit med sig.  Riktigt gott var det. Efter att vi tränat klart så gick vi som vi ofta brukar en promenad med hundarna innan vi åkte hem.

Av Marru - 5 juli 2012 12:22

För 7 år sen idag hade jag mitt livs hemskaste tisdag. Tisdagen då glädjen över att det äntligen var semester på femton minuter omvandlades till en semester i sorgens tecken. Dagen då min pappa gick bort. Hade hunnit vara hemma ca 15 minuter efter mitt sista arbetspass när telefonen ringer och en röst säger "du måste komma hem genast, det har hänt din pappa nåt" . Så det var bara och sätta sig i bilen igen och åka. Sen den dagen har ingenting varit sig likt.

Jag har försökt göra en översättning på låten til svenska här, på ett ungefär.


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards