Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

Träning!

Av Marru - 12 juli 2012 23:45

Denna dag har väl varit som alla andra, med ett litet tillägg. Det har mullrat lite, fast inte så mycket att det har stört. Hundarna lyfte inte ens på ögonlocket. Men regnat har det gjort idag också, precis som alla andra dagar. Har ikväll varit till klubben och tränat lite. Samtidigt så kollade jag läget på plan. Det var ju meningen att vi skulle klippa gräset denna vecka. Men det är bara och glömma. Det var vattenpölar på vissa delar av plan, och lera där dom sprungit igår på agilityträningen. Vi hoppade ju över den träningen igår. Tur var väl det. Men alla fall så hade gräset inte växt så mycket att det störde.


Vi var bara 3 som var och tränade eftersom det är många som är på semester. Vi hade en nybörjare med. Så dom hade gjort en nybörjarbana. Jag var ju lite sen till träningen idag för jag var tvungen och vänta på bilen. Men dom hade ju fixat det så bra själva   . Fast vi var ju egentligen inte ensamma. Vi hade ju sällskap av knotten. Så vår nybörjare var den som gav upp först. Vi två som blev kvar flyttade slalomet till ett torrare ställe, och flyttade lite på hopphinder, och tränade lite besvärliga slalomingångar. Lizzie fixade slalomet kanonbra idag. Tänk om hon alltid kunde ta det lika säkert. Men sen när det blir tävling så hoppar hon över nån pinne i mitten eller i slutet.


Just ja, vi tränade ju rallylydnad också. Eller det blev väl mest med Lizzie. Clara vill inte göra nånting alls. Vet inte vad det är för fel på henne. Hon vill bara inte göra nånting. Hon går med nosen i backen nästan hela tiden och är helt frånvarande. Lizzie tränade jag på höger sida. Där står vi stilla fortfarande. Hon accepterar att vara på min högra sida, och göra momenten på den sidan. Men när jag säger "sidan" som jag använder som kommando för högra sidan, istället för fot. Då förstår hon inte att hon skall vara på min högra sida. Men det kommer väl nån gång. Det spelar mindre roll för tillfället. Huvudsaken är att hon kan vara på höger sida.


Vad det skall bli härligt och få åka på en tävling nu på lördag. Som jag har väntat. Sen är det ju bara 2 veckor till nästa tävling, och sen kör vi. Varje helg, 2 dagar   .

 
 
Bettan

Bettan

13 juli 2012 00:28

Ja vädrets makter är visst otroligt griniga just nu. Så mkt vatten & så lite sol =( Hoppas att det vänder snart. He he he kan tro att de flydde fältet nybörjarna. Men knott är inte trevliga de heller. Hoppas att det ska gå bra för dig på lördag. Nu kommer jag ju att fördjupa mig i min teori en massa denna helg.Vill vara ganska ok till den dagen då det är dax för att avlägga prov. Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
paula

paula

13 juli 2012 02:17

Hej
Busken stod vid ingången till kyrkogården, baksidan där det finns några parkeringsplatser.
Hoppas på uppehåll imorgon så man kan hänga tvätt.
Visst var det otäckt med olyckan idag, vi hörde sirenen på ambulansen som åkte mot Malingsbo men sen blev det olycka på olycka. Usch för att behöva mista livet när man ska rädda andra, unga människor, så tragiskt
Kram

http://paulaz.se

 
Gunilla

Gunilla

13 juli 2012 03:36

Här har det åskat som bara den, så man trodde att huset skulle lyfta sig :(
Det har t.o.m haglat så det blev stora *hagelkulor* på hammocken. Det ösregnade först, sedan kom haglet, då kom det så väldigt mycket, så det blev lite översvämning på uteplatsen, men det försvann ganska fort, när solen kom fram, och då kunde vattnet sjunka undan igen. som tur var.
Gillar inte alls att det åskar. Lite rädd är jag allt.

Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards