Colliekompisarna

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Marru - 13 juli 2012 23:16

Äntligen är det fredag, och äntligen blir det dags för oss och åka på en tävling. Imorgon bär det av till Wiks slott som ligger mellan Uppsala och Enköping. För årets Wiktigaste tävling enligt dom. Men för mig är ingen viktigare än den andra. Ser verkligen fram emot att åka dit. Dom har ju tävlat där i 5 dagar nu, de hade uppehåll i onsdags. Så ag antar att funktionärerna är en aningen möra nu. Kommer ju ihåg hur det var på dom stora tävlingar vi har haft. 2 Bergslagsveckan i Smedjebacken. Sen hade vi om jag inte kommer ihåg helt fel en veckotävling i Fagersta förra sommaren. Visst är det kul, och det är mycket folk. Men det blir jobbigt. I höst har vi  bara 2 st hösttävlingar.


Idag har väl vädret varit lite bättre, men det har regnat även idag. Fast inte så mycket då. Jag var till mamma, vi var och handlade och en sväng till kyrkogården. Sen åkte vi hem till henne, och jag sa åt henne att nu får det bära eller brista, vi tvättar ett par mattor. Sagt och gjort. Ut med presseningen på garageuppfarten, på med tegelstenar i hörnen. Ut med vattenslangen och borsten. Blöt ner mattorna och på med grönsåpa. Sen är det bara och borsta, borsta och borsta. Ja, vi har gjort det många gånger. Fast det var ju ett misstag och ta med sig Micki och Farina när man skall tvätta mattor. Jag vart till slut tvungen och lägga dom i bilen. De vart ju alldeles tokiga efter vattenstrålen så det höll inte bli nåt tvättat.


Vi började med våran vardagsrumsmatta, och jag fick upp den på tork. Sen sa jag att vi tar trasmattan i gillestugan. Dagmar sotade ju ur öppna spisen åt henne. Hon hade trampat runt på mattan också innan hon såg det. Vet inte varför hon inte hade stängt igen luckorna till öppna spisen. Men mattan var alla fall ganska svart. Så ut med den. Men den blev inte ren. Den vart ren där jag hade sprutat på grönsåpa. Men det blev ljusare ränder vid dom ställena, och på andra ställen vart det mörkare. Vi försökte med galltvål också, men det blev inte bättre med det. Sen vet jag inte hur det ser ut när den har torkat. Där fick vi nästa problem. Den mattan blev ju otroligt tung när den vart blöt. Så den  fick vi upp på ställningen. Men när vi skulle bära ställningen under balkongen fick vi problem. Mamma orkar ju inte ta i så mycket. Så hela ställningen gick sönder och mattan ramlade ner. Nu efteråt har jag tänkt, att vi skulle dragit presseningen fram till garaget. Och där lyfta upp den på ställningen, och ställt den i garaget.  Våran matta hänger under balkongen. Så den har nog torkat tills jag åker dit nästa gång.


Efter det så åkte jag hem, och började städa hemma istället. Maken hade fixat maten idag, korvsoppa. Nu ligger Lizzie och laddar inför imorgon. Hon har sett när jag har lagt mat i en plastpåse. Vid det här laget så förstår hon nog att det betyder att vi skall åka nånstans imorgon. Jag brukar ju göra så att jag ger en del av hennes mat mellan varje lopp. Hon vet också att hon får det. Det är en del av hennes belöning. Det är många starter i klass 2 imorgon, ca 70 hundar i båda loppen. Det blir vår andra start i tvåan i båda loppen imorgon. Startnummer 69 och 58 har hon fått. Så hon måste vänta hur länge som helst, och det tycker hon inte är roligt. Men då är hon extra taggad när hon kommer ut på banan. Får väl bara hoppas att hon inte är för taggad.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards