Colliekompisarna

Alla inlägg den 14 juli 2012

Av Marru - 14 juli 2012 23:18

Ett tillägg skrivet den 19/7-12. Nu får ni anonyma fegisar ge er. Vill inte ha några kommentarer från fegisar som inte kan stå för det dom säger. Har ni inte gått i skola så ni kan läsa och begriper det ni läser. Det är för fan ingen som har klagat eller gnällt på att det var långt. Det var bara en kommentar om att vi aldrig burit så långt. Och jag får skriva vad fan jag vill i min blogg, även om jag skulle gnälla. För nu gör jag det. Så länge ni inte skriver vad ni är för ena, så kommer era idiotiska kommentarer aldrig att publiceras alla fall. SÅ SLÄNG ER I VÄGGEN!!!!!!!!!! Försök för en gångs skulle fatta vad ni läser. Så du anonyma som befinner dig i närheten av Sollentuna eller du som är i närheten av Kungsholmen, ni är verkligen dom rätta personerna och anklaga en annan för gnäll.

 

 

Idag var det då äntligen dags för den efterlängtade agilitytävlingen. Vi skulle till Wiks slott som ligger mellan Uppsala och Enköping. Vi kom dit vid 11-tiden. Har aldrig behövt gå så långt med grejerna från bilen till tävlingsplatsen. Fast jag antar att min klubbkompis som var där och tävlade i tisdags körde bilen nästan fram till plan. Hon har en mystisk fallenhet för det överallt på alla tävlingar   . Det blev en riktigt varm dag idag, så vi var alldeles svettiga när vi kom fram till tältet. Vår ordförande och hans fru hade tagit klubbens tält dit. Det var ju lite trångt där, så då stod det tältet där för oss som var där och tävlade under veckan, om det så bara var en dag. Det var ju klass 2 o 3 idag, eller dom 3 sista dagarna på den där tävlingsveckan. Klass 1 o 3 dom 3 första dagarna. Hade inte Lizzie tagit dom där sista pinnarna i Västerås i maj så hade det inte blivit nån tävling för oss, för inte hade jag åkt så långt för bara ett lopp. Men nu fick vi alla fall till ytterligare en tävling som vi klarade oss ifrån torrskodda.


Vi startade med hoppklassen först, och banan var lite knepig. Men vi klarade halva banan alla fall. Det fanns en böjd tunnel, och nästan bakom det ett hopp man skulle över sen. Där missade jag att ropa på Lizzie när hon var inne i tunneln. Så när hon kom ut ur tunneln så stod hon där och letade efter mig. Dumma matte    . Men sen gick det bra. Men sen kom vi till en hoppkombination, och jag envisades och göra ett blindbyte med resultatet att jag fick Lizzie på fel sida om hopphindret och vi blev diskade. Såklart så hoppade hon ju över från fel sida då. Jag skulle gjort ett framförbyte istället där, då hade det kanske gått bättre. Jaja, det är smällar man får ta. Så då vart det bara pannkaka av resten också.


Sen blev det dags för agilityklass. Det var ju våran klubbordförande som var domare på den banan. Han gjorde ju oss glada på en gång när han talade om att han hade av nån anledning tagit bort gungan. Vet inte om han ansåg den inte vara tillräckligt bra, för han hade plockat bort den redan från klass 3. Där gick Lizzie kanonbra. Tom hans fälla som han gjort på den banan. Det var en kort rak tunnel, och några meter från den stod A-hindret.....men man skulle inte dit, utan in i en tunnel som stod mellan dom fast lite i sidan. Sen skulle man över A-hindret. Den fixade vi. Fast egentligen är det fel och kalla det för fälla. Men en möjlighet för hunden att gå på fel hinder är det alla fall Vi nollade det loppet, och fick tidsfel på bara 0,07 sekunder. Jag som tyckte det gick så långsamt för oss, men tydligen inte. Ok, lite snabbare hade vi kunnat springa, men det var ju ganska varmt.


Så nu behöver vi bara vänta 2 veckor till nästa tävling, och då är det en helgtävling i Dala-Floda i dagarna 2. Sen är det full rulle här. Vi skall ha våran rallylydnadshelg helgen efter den. Sen har vi en agilitytävling för klass 3 helgen efter det. Men sen blir det dags för oss och tävla igen. Agilitytävling 2-dagar i Frövi, helgen efter det 2-dagar i Hofors. Sen är vi redan i september. Då skall vi ha rallylydnadsuppvisning på lördagen, och på söndagen åker vi till Örebor och tävlar agility. Ja, som ni ser är det fullt upp här.

 

             

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards