Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 17 juli 2012

Äntligen....

Av Marru - 17 juli 2012 23:24

en dag då det inte har regnat. Visst har det varit mörkt på himmelen ibland, men det har alla fall inte regnat. Hoppas att det håller i sig några dagar nu. Hade ju tänkt åka på agilityträningen imorgon. Då vill vi inte ha vatten, det är redan alldeles plaskvått på plan.


Jag har för övrigt minskat ner mycket på min datortid   . Jag har börjat med handarbete igen. Har länge funderat på att börja med korsstygn igen, och har en hel del såna liggandes. Det är faktiskt riktigt kul som omväxling. Fast nu har jag börjat med en bild i psp, få se när den  blir klar för snart är det sängdags här. Håller ju fortfarande i det att jag skall komma  i säng senast vid midnatt. Ok nån minut över har det blivit, men inte mycket mer. Jag sover mycket bättre nu när jag börjat med det, istället för att sitta uppe till ett och två. Igår förresten när jag gick och la mig så upptäckte jag att vi hade faktiskt haft strömavbrott under dagen. Inget jag märkte annars, men när jag gick till sovrummet igår så blinkade siffrorna på klockradion.

 
 
Ingen bild

Helen och Tellus

18 juli 2012 08:13

Halloj!

Härligt att slippa regnet. Jag pratade med farsan och hos de hade det regnat nästan hela dagen. Här kom det 10 stänk eller så. Lite åska hörde vi, den renderade i en blink på jobbet - så vi fick lite att göra, men inte alls i närheten av hur det kan bli.

I dag ser det ut att kunna komma lite mer regn här, men vi får väl se.

Visst är det kul med handarbete! Själv håller jag på att sticka bebiströjor. Bästa kompisens systrar ynglar av sig som kaniner just nu, ena syrran fick i söndags och den andra ska ha i september.

På måndag drar Tellus och jag på läger, men eftersom vår tävlingskarriär är över har jag dålig träningsmotivation. Har du några förslag på nåt annat än lydnadsmoment man kan träna? Visst, ett och annat spår kommer det att bli och vi kanske provar på sök också, men jag vill gärna göra nåt på lydnadsplanen också.

Härligt förresten att det gick så bra på agilityn! Snart har ni er första pinne i tvåan! Hoppas verkligen att jag kan komma iväg på nån tävling och heja på er.
//Helen

 
Gunilla

Gunilla

19 juli 2012 01:00

Hej på dig
ja det där med handarbeta skulle jag egentligen börja igen med, jag oxå. Har ju en hel del som ligger och väntar på att bli klara ngn gång. Av ngn anledning så kom jag av mig med att handarbeta för en hel del år sedan. Får verkligen ta mig i kragen och börja sy igen.

kram
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards