Colliekompisarna

Alla inlägg den 29 juli 2012

Av Marru - 29 juli 2012 23:55

Ja, förutom att det var agilitytävling så var det ju EFIT dag, eller Ett Foto I Timmen. Jag glömt det den sista tiden igen, eller så har det varit för dåligt väder att man inte haft inspiration för det. Så vad passade bättre än en tävlingsdag för det. Så mina dagens bilder kommer här.


Ca 5.30 Ryggsäcken är packad och klar.

 

Ca 6.30 Lizzie står ute och väntar på vår klubbkompis med hennes hundar som vi samåkte med.

 

Ca 8.30 Hoppar över en timme eftersom vi kom fram vid den tiden, och det var så mycket som hände då så jag glömde av mig lite ;) . Men nu har tävlingen börjat alla fall.

 

Ca 9.30 Är och kikar på agilityklassen. Här har vi klubbens nya stjärna. Skall bli spännande och se vad det blir av dom. Matte är bara 11 år tror jag.

 

Ca 10.30 Paus för tillfället.

 

Ca 11.30 En översiktsbild över tävlingsplatsen ;).

 

Ca 12.30 Klubbkompisens 2 pumin sitter och funderar över vart matte tog vägen.

 

Ca 13.30 Nu har vi tävlat klart, och tänkte gå på en promenad. Det gröna tältet är mitt som jag beställde förra sommaren. Det rosa är klubbkompisens som jag beställde åt henne förra veckan från samma ställe som mitt.

 

Ca 14.30 Vi tog en promenad till kolmilan som låg en bit från tävlingsplatsen.

 

Ca 15.30 Börjar bli tomt på husvagnscampingen på åkern.

Ca 16.30 Köpte dessa hundkex dom säljer kanonbilligt där på klubben. 35 kr för hela påsen.

 

Ca 17.30 Blommor som maken fått igår och idag, plus en liten guldpåse med nåt innehåll i.

Ca 18.30 Maken hade åkt till skogen, så han var inte hemma när jag kom hem. Med sig hade han dessa gulingar   

 

Ca 19.30 Min änglatrumpet som jag fick skott på förra sommaren. Den hinner nog inte blomma i sommar för jag ser inga knoppar alls på den. Så jag har ingen aning om vad det är för färg på den.

 

Ca 20.30 En trött agilitystjärna.

 


Det kommer bli mer bilder imorgon. Tog ca 100 bilder på hela dagen, bla en hel del där vid kolmilan.

Av Marru - 29 juli 2012 23:12

Imorse en halv timme senare än igår så var det dags och åka till Dala-Floda igen. Det var lite mulet, men dagen blev kanonfin igen. Kanske lite för varm med tanke på hundarna. Men det gick ganska bra alla fall. Vi fick vänta lika länge på vår tur idag som igår. Men eftersom dom allra flesta klubbkompisarna tävlar i klass 1, så stod man ju och tittade på hur det går för dom.


Men till slut så blev det vår tur. Vi började på agilitybanan igen, och troligen var det samma domare som hade ritat banan som igår. Fast den var mycket snällare idag, men det hjälpte ju inte oss. Det var lite förvirrat under banvandringen. Det blir ju lätt så att man följer med strömmen, och det gjorde jag nu. Det var ju en tunnel som skulle passeras tre gånger. Men när jag gått banan första gången så begrep jag inte vart en annan tunnel komma. Så jag var tvungen och gå och kolla numret på den. Sen fick jag gå om och rätt. Vilket jag gjorde första gången. Banan gick så att det var ett hopp, gungan, ett hopp. Sen rakt framför var det en kort tunnel, det var den jag tappade bort första gången. Men man skulle inte ta den tunneln, utan man skulle vika av åt höger in i en lång tunnel istället. Efter tunneln skulle man tillbaka och ta slalomet, sen kommer det korta tunneln. Efter det kommer den långa tunneln en andra gång, och ett hopp och A-hindret. Sen ett hopp igen och den långa tunneln en tredje gång och sen på balansen. Så då gick jag så andra gången. Men sen nästa vända jag gick, då tappade jag bort A-hindret, och jag tänkte inte på det. Men alldeles innan banvandringen var slut så tänkte jag att nu är det nåt som inte stämmer. Då hade jag gått den långa tunneln bara 2 ggr och sen balansen och in mot mål. Ja, som ni märker så var det ju mycket och hålla reda på på den banan. Sen var dom fyra sista hindrena på banan lite knepiga, men jag tänkte ut lite olika alternativ och tänkte att jag får kolla farten och bestämma handling utefter det.


Lizzie startade ungefär i mitten av startfältet. Dom fyra första hindrena gick bra, och jag fick in henne i rätt tunnel. Sen till slalomet relativt enkelt, och hon gick hela slalomet. Jes tänkte jag, äntligen. Sen tog vi den korta tunneln, hoppet och in i den långa tunneln igen. Hoppet, och där fick Lizzie syn på balansen, och sprang rakt mot den. Vet inte vad jag håller på med, för där stod jag vid A-hindret och skriker "här" åt henne. Det brukar jag väl aldrig höra, utan jag brukar skrika hennes namn. Och hur jag än skrek så klev hon upp på balansen med framtassarna. Jaja, så vi vart ju diskade. Men hon klev av där alla fall och kom till A-hindret, och resten av banan gick kanonbra. Då bestämde jag mig för att prova bakombyten eftersom vi ändå var diskade. Det är ju inte vår grej egentligen, men vid det stället var väl det som passade bäst. Och dessa fungerade. Så jag får väl vara nöjd med det.


Sen var det dags för hoppklass en stund senare. Där var starten lite knepigare, men jag trodde att vi skulle lösa det. OBS! trodde ! Det var två hopphinder efter varandra, och sen var det nästan helt om till ett annat hopphinder. Där tänkte jag att jag gör ett framförbyte. Men det blev ju galet. Jag tröck ju henne för långt åt sidan så då sprang hon förbi. Och när jag försökte få henne på rätt sida så tyckte hon att det passade och hoppa över hindret från fel sida. Ja, då var det ju kört. Så vi fortsatte in i mål. Och eftersom vi nu ändå var diskade så tänkte jag prova med slalomet och stressa på henne, och hon gick ju ur. Men i det läget spelade det ingen roll.


Ja, så helgen saldo blev 4 diskade lopp. Men vi är nöjda ändå.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards