Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Rallylydnadstävling, men inte för oss!

Av Marru - 4 augusti 2012 22:32

Idag har vi då haft den första av två av helgens rallylydnadstävlingar. Jag var till klubben kl 8 imorse. Samlingen skulle vara 9.30 Men jag hann inte mera än låsa upp klubbstugan förrän den första tävlande kommer. Men hon sa att hon brukar vara tidig även på agilitytävlingarna. Det var ju en som brukar vara på våra agilitytävlingar också, så hon var inte tidig för att hon inte skullle hitta. Sen en stund senare kom den första domaren.


Jag hade fullt upp på morgonen. Det skulle dit banmarkeringar runt banorna, ett tält skulle resas där domarna kunde vistas under banvandringar. Även fika till dom fanns där. Startlistor skulle fixas fram. Banskisser skulle sättas upp. Protokoll skulle läggas i ordning. Jag sprang som en tätting fram och tillbaka i 2 timmar minst på morgonen. Jag vart alldeles genomsvettig. Sen kom tävlingen igång, och det kom in protokoll som skulle räknas och kopieras. Resultat skulle skrivas in. Ja det var mycket som skall göras.


Dagen började visserligen med att jag höll på att glömma det viktigaste av allt. Nycklarna till klubbstugan. Fick vända och åka hem efter dom. Jag har ju nykeln i ryggsäcken jag brukar ha med mig till träningarna. Då kommer nykeln med automatiskt. Vädret såg lite misstänkt ut på morgonen. Det var ganska mulet, och jag var lite orolig över att det skulle börja regna. Men det blev en väldigt fin dag till slut.


Nu känner jag mig ganska färdig. Kanske lika bra och gå och lägga sig.



 
 
Paula

Paula

4 augusti 2012 23:39

Min kompis Kicki från Vikmanshyttan var o tävlade där med sin fralla. Tror det var deras första försök
Det var alldeles för varmt idag, puh
Kram

http://paulaz.se

 
Bettan

Bettan

5 augusti 2012 02:00

kan tro att det varit mkt för dig idag. Å att du nu är riktigt härligt trött. Men du är fantastisk som du håller på. =) Kul att följa dina äventyr helt klart.

Ja du vännen, gubben min får nog vara med när jag kör dessa koner =) Han ger mig ett sådant lugn =)))
Hoppas att du ska få sova gott inatt & vakna pigg å allert.
Kram på dig & tack för att du besöker mig. Nu är det natten för min del Zzzzz.

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

sussie & jyckar tre

5 augusti 2012 10:44

super bra jobbat marketta, men du maaste laera dig att deligera ut lite jobb;)

Marru

5 augusti 2012 23:10

Det var lite svårt för dom som var på plats sprang som tättingar dom också ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards