Colliekompisarna

Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Marru - 13 augusti 2012 22:30

Då har vi börjat på en ny vecka igen. Men kan ju inte påstå att veckan har börjat speciellt bra. Eller egentligen fortsatte den väl som den förra slutade. Med bilkrångel. Men vi misstänker alla fall att det är fel på ett spjällhus. Volvo har såna i sina nyare bilar. Läste också att dessa håller i ca 16 000 mil, och att de börjar visa varningslampor, som tex "Motorservice erfodras" . Den har lyst ett tag nu. Men i fredags när jag var med mamma till fotvårdaren och vi skulle åka därifrån så gick inte bilen bra på tomgången. Vi har ju haft lite strul med det på morgonen när man startar första gången. Tomgången har inte alls låtit bra, och den rusar i motorn. Men nu gjorde den det mitt på dan. Jag gjorde som jag brukar göra annars, stängde av den. Men det hjälpte inte. Så jag tänkte att jag kör väl till Coop som inte låg långt därifrån. Ifall det rättar till sig när den fått stå ett tag. Men inte vart det bättre.  Så åkte vi till kyrkogården. När vi skulle åka därifrån så var bilen som vanligt igen. När den har krånglat på morgonen så har ju motorn rusat varje gång man trampat ner kopplingen, plus att det inte varit nåt drag på den när man försökt gasa. Men nu gick den ju att köra, det var bara när man åkte sakta som det höll på och hacka. Jag satt hos  mamma och fikade en stund, och sen åkte jag hem. Bilen var bra igen. Sen åkte maken och jag till Ludvika, men när vi skulle åka därifrån så började det igen. Maken var under huven och kollade, och tänkte att det kanske är nåt elfel. Så han var och fifflade med några relän, och startade och bilen gick klockrent igen. Sen åkte vi till nästa ställe, och när vi skulle åka så var det samma sak igen. Så maken gick ut och in under motorhuven igen, och lyfte på ett par relän och satt tillbaka igen, och bilen startade utan problem. När vi åkte hem så började maken prata om spjällhus, och sa att ett sånt kostar ca 7000 kr. Japp, det är ju pengar man har liggande i madrassen. Men så hittade ju denna sida som hade lite information om spjällhus, och dom säljer renoverade spjällhus för bara 3800 kr. Sen var jag och tittade hos Demia, och de säljer för bara 1500. Men det blir nog den från Demia om den passar, för vi har ju inte tid att vänta hur länge som helst på den.


Till problemet hör ju att maken inte är hemma imorgon, och jag skall med mamma till Falun på lasarettet på onsdag morgon. Så det verkar inte bli bättre än att vi får hyra en bil. Visserligen kunde hon ju be en av sina bekanta och skjutsa in henne, men då skulle jag bli tvungen och beställa en tolk, för dom följer inte med henne in. Sen vill ju jag gänra vara med, för fast om hon hade en tolk så skulle hon alla fall inte få ur sig vad som är problemet. En tolk får ju inte prata för henne, utan får ju bara upprepa vad hon säger. Och det är inte mycket det. Så antagligen så blir det ingen agilityträning för oss på onsdag kväll. Men vi får väl hoppas att maken får ordning på bilen till torsdagen.


Lizzie fortsätter och tar hand om mig och min tå. Hon är så söt. Varje morgon kommer hon fram till mig och så undersöker hon min tå, och sen börjar hon slicka på den. Jag försöker dra undan den och gömma den, men hon vill verkligen slicka på den. Men det verkar ju alla fall som om det slutat och vara om den nu.


Nu känns det verkligen som vi har kommit halvvägs i augusti. Vädret var inte roligt idag. Det har varit mulet hela dagen, och det har regnat lite också. Nu på kvällen var det ganska disigt när vi var ute sista vändan med hundarna.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards