Colliekompisarna

Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Marru - 14 augusti 2012 22:49

Vilken cirkus det har varit nu på kvällen. Vi behövde ju ha tag på en bil. Skall ju med mamma till Falu lasarett imorgon bitti. Hon har äntligen fått en tid till smärtkliniken för att kolla om de kan göra nåt åt hennes ryggont. Reumatologen trodde att de skulle kunna göra nåt med en nerv som orsakar värken. Jag kommer inte ihåg riktigt vad han förklarade, men när han gjorde det så förstod jag alldeles klart vad han menade   . Men det var för tre månader sen. Det är ju för mycket begärt att jag skall komma ihåg fortfarande vad han förklarade.

 

Jaja, men nu har vi alla fall fått tag på en bil, och det var inte det allra lättaste. Maken pratade ju med dom på OK i Ludvika igår, och dom sa att de hade en Ford inne. Men när vi kom dit så var det nån som hade beslutat att den skulle på service. De sa att de alltid brukar ha några bilar hemma men inte idag. Men dom sa att på Statoil kunde man hyra bilar också. Så vi åkte dit, jag visste inte att man kunde göra det i Ludvika för jag tittade på nätet, och där såg jag inget. Jodå, de hade en Renault hemma. Men när vi ville betala hyran kontant tog det stop   . Man var tvungen och betala med kreditkort, och vi som inte ens hade bankkort med oss. Ja, då återstod det ju bara ett ställe, och det är var ju riktiga biluthyrningen, och det förstod ju jag att det kommer att kosta. De har ju egentligen bara öppet dagtid, men eftersom dom håller till i samma lokaler som en mack så brukar dom på macken ta hand om det. Hon visste inte om dom hade några bilar hemma. De hade en bil, men hon visste inte om den var ledig. Hon var tvungen och kolla med nån från uthyrningsfirman. Men där tutade det bara upptaget. Vi fick vänta i över en halv timme innan vi fick besked om att vi kunde hyra den. Så jag åkte hem med en Volvo C30.  Dyrt blev, men nu kommer vi till Falun alla fall. Men det blir nog ingen träning för oss imorgon.

 

Det har ju alla fall varit nåt bra idag, och det får väl vara vädret. Det har varit soligt och fint hela dagen. Vi får väl hoppas att det håller i sig ett tag nu.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards