Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2012

Lever på hoppet och träning!

Av Marru - 16 augusti 2012 23:35

Nu har vi haft riktigt sommarväder här i några dagar. Solen skiner, men det är ganska kvavt. Minsta lilla ansträngning så rinner svetten av en. Vill ha varmt men inte det där klibbet. Undrar om man skulle våga sig på att ta en dopp imorgon om värmen håller i sig. Har nog inte tid till sånt, det är ju städdag imorgon.

 

Få se nu om det har blivit ordning på våran bil. Den startar normalt alla fall. Men när man kör så knycker den till ibland. Tur att jag kan åka till Frövi med en klubbkompis i helgen. Vi får nog provköra i en vecka innan jag ger mig iväg med den ensam. Men eftersom vi hållt på med bilen. Maken grejade spjällhus och bytit givare och annat, sen har vi trixat med relät av och till så har det blivit en hel del felkoder, tydligen. Nu har han fått hjälp att fixa bort dom där felkoderna igår kväll. Efter det har den startat normalt varje gång. Sen var han en vända till och då kollade bilen via databoxen en gång till, och de hittar inga fel. Men som sagt var, vi skall provköra i en vecka innan vi ropar hej. Maken har alla fall börjat göra i ordning Primeran, så att vi skall ha två bilar. Den har nu stått i 2 år. Han var till skroten och hämtade ett batteri, och den startade på en gång.

 

Sen ikväll var jag på rallylydnadsträning. Det blev lite nybörjarskyltar åt dom nya. Byggde en avancerad bana som jag fick ha helt för mig själv. Lizzie och Clara har gått lite bakåt nu med träningen. Men när det gäller Lizzie så är det sånt som kommer och går. Men jag måste börja träna ordentligt med Lizzie nu, det har blivit lite för mycket slarv. Den egna träningen har hamnat lite i sidan av. Men nu om ett par veckor så börjar vi med en rallylydnadskurs. Vi har 6 eller 7 deltagare på den kursen. Det verkar som en lagom grupp.

 

Lizzie envisas med att hålla på och slicka på min tå hela tiden. Den är lite irriterad, röd och svullen fortfarande. Fast det gått över 2 veckor nu sen jag smällde dörren på den. Fast skadan blev väl lite annorlunda mot den förra gången. Då tappade jag ju nåt på tån, nu drog jag nåt över den istället. Gissar nästan att nageln tröcks bakåt mot nagelbandet några mm   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards