Colliekompisarna

Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Marru - 17 augusti 2012 23:06

Äntligen fredag och en härlig tävlingshelg framför oss. Vi skall vara i Frövi den här helgen. Nytt för i år är att dom skall ha tävlingen på idrottsplatsen i Frövi istället för på brukshundsklubben. De förväntar sig att det skall komma publik dit. Nu får jag säkert fan för det av nån förstås, men jag hade helt klart föredragit att dom hade haft den på brukshundsklubben. Då hade man kunnat gå en promenad med hundarna i skogen bredvid. Är det varmt så kan dom som har hundar som badar kunnat svalka av sina hundar i sjön. Förra gången vi var i Frövi så gick vi en längre promenad än vi gjort förut. Man börjar ju våga mer när man varit till samma ställe många gånger. Vi härlig promenadslinga vi hittade där. Menmen, nu blir det nästan i centrum. Inga roliga ställen och rasta hundarna på    . Men alla fall så skall det bli jättekul att komma ut och tävla igen, nu är det några veckor sen sist.


Vädret idag har till största delen vart fint, men sen på eftermiddagen så vräkte det ner rejält och det var riktigt mörka moln på himmelen. Maken hade åkt till skogen för att plocka svamp, och jag tänkte att nu blir han säkert genomblöt. Men där han hade varit hade det inte regnat alls.


Idag har jag ringt en tid till distriktssköterskan för att dom skall ta en titt på tån. Det är nu snart 3 veckor sen smällen, och den är röd och svullen fortfarande, och idag kom det nåt fuktigt under nageln. Jag hade fått åka in till Smebacken idag redan. Men så tänkte jag på helgens tävling, man vet ju aldrig vad dom gör, och jag vill ju kunna springa. Fick en tid på måndag istället, som passar mycket bättre i och med att jag skall med mamma till vc för pk-prov. Så innan hon skall in så skall jag in till distriktarn.  Om dom gör nåt med tån så hinner det säkert bli bra till nästa helg när vi skall tävla i Hofors   .


Bilen fungerar ok än så länge. Vi får väl se hur det går med den.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards