Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2012

Agilitytävling i Frövi dag 2

Av Marru - 19 augusti 2012 22:53

Jaha, då var denna härliga tävlingshelg över. Kan säga alla fall att vi hade tur med vädret. Vi fick ett torrt tält med oss hem, och det är verkligen skönt. Inte behöva sprida  ut det över hela källargolvet. Fast det lovades ju regn på några sidor som jag var och tittade på. Men det måste ha passerat under natten. Det var ju lite mulet och misstänkt under förmiddagen, men till eftermiddagen fick vi rejäl värme.


Vad skall man säga om dagens hoppklass bana då. Jag tyckte väl inte att den var sådär speciellt svår. Det var ett ställe i mitten där man fick trixa lite. Det var ett staket där, alltså flera hopphinder som stod bredvid varandra. Dessa kan tas lite olika. Tex att hunden hoppar över alla från samma sida, eller att den hoppar den första från en sida, och den andra från andra hållet, och nästa från samma sida som den första. Nu var dom 2 första att man skulle hoppa från samma sida, och sen den tredje från andra sidan. Jag hörde under banvandringen många gå och muttra att det var så långt mellan andra och tredje hopphindret. Men det var inget jag reagerade speciellt på. Jag tänkte hålla mig på den sidan från vilken hon skulle hoppa över dom 2 första, och sen ställa mig mellan och visa över den tredje, och med handen visa runt hinderstödet och in i tunneln. Slalomet tog hon hela. Så vi klarade oss genom den banan nollade. Jag stannade till för att lyssna till tiden, och jag tyckte speakern sa att vi hade nåt på 41 sekunder. Men senare visade det sig att vi hade 49,72. Det var lite skillnad det. Men vi hade alla fall nästan 9 sekunder tidsfel på den banan. Men trots så mycket tidsfel så kom vi på 4:e plats. Det säger väl ganska mycket om den banan. Dessutom så var det bara 10 som tog sig runt på den av 37 startande. Så vi fick ett litet pris och en rosett.


Många timmar senare så var det dags för agilityklass för oss. Den banan kändes verkligen enkel. Den var så enkel att jag var tvungen och gå banan en extra gång och kolla att det inte var några hopp som skulle tas från fel sida. Det kändes lite mysko med en sån enkel klass 2 bana. Men det hjälpte ju inte oss mycket. För det första så segade Lizzie sig på gungan fast igår hade det gått bra. Men deras kontakthinder är väl inte av bästa klass. Tex på A-hindret så hade dom tejpat med silvertejp där mattan övergick till en matta i en annan färg. På den banan var slalomet som nr 2. Men vi klarade slalomet återigen. Sen var det bara och springa på. Visserligen höll jag på och skicka henne över fel hopphinder efter slalomet. Jag tänkte ju inte på att de stod 2 bredvid varandra när jag gick banvandringen. Men jag fick henne på rätt köl. Men så krånglade jag till det. Där fanns det ett ställe likadant som på den förra banan. Att hunden skulle hoppa över hopphindret och komma runt den och in till säcken. Jag hade ju planerat och stå där vid hindret och visa runt henne med handen, men av nån anledning blev det inte riktigt så. Istället för att stå där på ställe, och visa henne runt, så skickade jag henne över, bytte hand för att visa henne runt på andra sidan istället. Men så backade jag ju lite, och såklart så kom hon ju hoppandes över samma hopphinder igen. Så då vart vi diskade, med 3 hinder kvar till mål. Där vart också över hälften diskade. Men vi är nöjda  med våra helg.


Här ser ni vårat tältläger. Vi ställde tälten så nära varandra och sen hängde upp flikarna i mitten, så det blev ett enda stort tält. Vi hade det riktigt mysigt, och vi behövde inte trängas om området. Det stod 2 burar i den ena tältet och 3 i det andra.

Lizzie tittar koncenterat på nånting. Ni anar inte hur mycket jag älskar denna tjej, och hennes blick.

 

Det gick ingen bra för mig att ta bilder på tävlingen. Jag försökte igår, men det var så trafik framför där jag satt.

 

Vi i Fagersta KK är lättroade. Det var en som igår köpte en anka och en gris. Kastar man iväg dom, eller dom går och skjuta iväg ungefär som med en slangbella, så börjar ankan kvacka när den landar i backen. Så igår så kastade min klubbkompis som köpt en sån på backen. Lizzie tittade lite snett på den. Sen sprang hon fram till en bur som stod i mitt tält med 2 st jaktcockrar i, och tittade på dom lite konstigt. Precis som om hon trodde att det var dom som lät   . Jösses, vad vi har haft roligt med dom där djuren under dessa två dagar. Så idag var ju jag tvungen och köpa också   . Det blev en av varje när dom var så biliga. 10 kr/st. De  håller väl kanske inte så länge. Men man kan ju ha roligt så länge dom håller alla fall, och 10 kr är ju ingenting.


Så när jag kom hem så tog jag ankan och kastade den på backen. Lizzie tog den först, och bar på den en stund. Sen tog Micki den och försökte ruska livet ur den   .


 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards