Colliekompisarna

Alla inlägg den 6 september 2012

Av Marru - 6 september 2012 23:29

Tänk vad fort det har gått igen. Snart är även denna vecka slut. Idag fortsatte jag rensningen av blomrabatten på baksidan. Tvivlar att jag fått bort allt elände. Men nu vet jag alla fall vad som skall blomma där och vart. Det fanns en blomma där när vi flyttade hit, som växte väldigt hög, och hade blommor i samma form som blåklockor. Den ville jag inte ha där så jag har försökt och utrota den. Den har spritt ut stora knölar i hela rabatten. Jag trodde igår att jag fått bort allt på den halvan som jag hade rensat igår. Men dag när jag skulle plantera dit det jag tänkte spara så hittade jag såklart en stor knöl igen. Ändå så var det på den delen som jag hade mest energi på. Blev väl lite slöare vart efter dagen gick med rensningen. Men nu är alla fall blomrabatten jättefin. Ett tag   .

 

Idag har vi varit till Semla och tränat systrarna och jag. Först tränade jag lydnad med Lizzie ensam där. Och allt går kanonbra där. Visserligen så var det lite strul med läggandet. Hon stod i början. Sen när jag skulle göra ställandet så la hon sig hela tiden. Men linförigheten var ok. Men på tävlingen så glömmer hon säkert bort igen att hon skall sätta sig när jag stannat. Det har hon gjort på varenda tävling. Istället så ställer hon sig framför mig och tittar på mig. Jaja, jag har alla fall inga stora förväntningar på lördagens tävling.

 

Sen tränade jag lite rallylydnadsmoment med Clara. Idag var hon då på sitt soliga humör. Allt gick kanonbra, hon satt sig på en gång. Behövde inte säga flera gånger. Gjorde sidosteget till höger kanonbra. Även vänstersvängarna gick också hyfsat. Så det finns hopp för Clara. Innan alla andra gång så testade jag på agilitybanan om hon var lite mer hoppvillig än hon brukar vara. Det gick också bra. Man kanske skulle kunna börja träna agility med henne igen. Lizzie körde jag också på agilitybanan innan dom andra kom. Slalomet gick kanonbra, som det brukar gå för det mesta på tävling.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards