Colliekompisarna

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Marru - 7 september 2012 21:44

Jag börjar på allvar misstänka att det är nån som snor en dag eller två från mina veckor. Så här snabbt skall dom inte gå. Det beror säkert på att man har väldigt mycket och göra och man är ganska aktiv. 2 dagar gick ju åt med blomrabatten på baksidan. Den här dagen skall man ju inte tala om. På knappa 4 timmar så har jag borstat både Lizzie och Clara och trimmat deras tassar. Dammsugit, moppa golv, lagat mat och diskat. Gissa om min rygg var helt slut efter att jag gjort i ordning tjejerna. Men kan ju inte åka på tävling i Hedemora med Lizzie och hon är tovig heller. Nej, det är inte utställning, men jag kan ju inte komma till Hedemora med en tovig collie. Undrar var Yvonne skulle tänka då  . Vädret är alla fall lovat att det skall vara fint. Vi får väl hoppas att det blir så.


Nästa vecka så skall jag kanske ta mig an fönsterna här hemma. Vardagsrumsfönstret behöver jag nog bara ta på utsidan. Nä, det är lika bra och ta båda sidor. Men emellan tänker jag inte tvätta. Det känns ganska meningslöst. Hur kan man göra ett fönster på det viset som vardagsrumsfönstret. Visst är det bra när man kan snurra runt det för att kunna tvätta utsidan inomhus. Men det är ju inte nå vidare lyckat och ha det upp och ner när man skall tvätta emellan. Särskilt när man har persienner. Man kommer ju inte åt att torka ordentligt bakom persiennen. Så när man vänder den rätt igen, då rinner allt vatten nerför rutan   . Undrar verkligen hur dom har tänkt därAntar att det är nån som har haft otur när h*n har tänkt. Kanske skall byta gardiner i vardagsrummet. Börjar visserligen bli trött på dom vi har. Men jag hittar ingenstan sådana som jag vill ha. Eller om jag skall vara riktigt ärlig, sådana som maken vill ha. Han är inrutad i att det måste vara gardinkappa och sidogardiner. Sådana gardiner hittar man ju knappt någonstans numera. Det är ju bara dessa trista panelgardiner överallt. Kan väl erkänna att jag tycker också att dom är ganska tråkiga.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards