Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Agilitytävling i Sala!

Av Marru - 9 september 2012 21:54

Idag har vi återigen varit och tävlat igen, fast det vart en mycket billigare resa idag än igår  . Men nu börjar slutet närma sig på tävlingsfronten. Bara 3 tävlingar kvar denna hösten. Nej, 4 är det ju, har ju en rallylydnadstävling också.

 

Men alla fall så var vi till Sala idag. Tyckte banorna var riktigt roliga idag. Vi började med agilityklass idag. Vad jag kommer ihåg så var det inget som var speciellt svårt på den banan, förutom slalomingången. Men den fixade vi ganska skapligt alla fall. Visserligen så gjorde hon en liten tripp ut till publiken där. Det är ju ganska trångt där i Sala. Så tälten var ju nästan framme vid bandet för banan. Visserligen så förstår jag inte varför dom just på den sidan hade satt tälten så nära banan. Det fanns ju hur mycket gräsmatta som helst bakom där. Värre var det med tälten som var vid skogsidan, för dom kunde inte stå längre bak än dom gjorde. Men alla fall så gick hon in i slalom, och vad jag kommer ihåg så fick hon nog inget fel där heller. Hörde inte speakern säga nåt alla fall. På den tävlingen så talade speakern om alla fall man fick. Men så hoppade hon ju såklart över ett par pinnar i slalomet. Men vi körde på som vanligt alla fall med resultatet att vi diskade det loppet. Det var synd för vi hade kunnat få en ganska bra placering där eftersom det var bara 2 ekipage som kom i mål   .

 

Senare vart det dags för hoppklassen. Den banan kändes ännu enklare än den förra. Det var ett par ställen jag fick fundera lite på hur jag skulle göra, men jag kom på det sen alla fall, och jag hade tänkte rätt. Men i början var det alla fall en kombination som Lizzie inte brukar ha så mycket fart på. Kändes även den här gången att det gick ganska långsamt där. Sen vid slalom så sprang hon lite förbi den, men jag tog tillbaka henne. Men vi fick alla fall en vägran där. Men för övrigt gick banan kanonbra. Vi kom på 4:e plats i det loppet. Det var bara 6 ekipage som kom i mål i det loppet också. Vi hade då 5 fel och nåt på drygt 3 sekunders tidsfel.

 

För övrigt så var det väldigt få som klarade sig i mål i alla klasserna. I dom flesta klasserna var det så att det bara var dom som fick pris som hade tagit sig runt och resten hade diskat sig. Ändå så tycker jag inte att dagens klass 2 banor var nå speciellt svåra.

 
 
Bettan

Bettan

9 september 2012 22:31

Skit att ni diskade er i loppet. Men gött att ni alla fall inte blev helt lott lösa =)
Å framförallt att du ingen bot hade på rutan i dag också =)...
Nu går mina ögon i kors så jag släcker ner för natten. Önskar dig en fin kommande vecka....
Kram kram kram

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards