Colliekompisarna

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Marru - 13 september 2012 23:18

Idag har vi varit och tränat igen. Fast rallylydnad som alltid på torsdagar. Jag åkte dit tidigare för jag tänkte att jag hinner göra en avancerad bana åt Lizzie och mig, och senare när dom andra kommer så kan vi göra en nybörjarbana. Vi har ju inte plats för tillfället och göra två banor. Det är ju agilitykurs på torsdagarna också. Fast idag var det bara en kurs. Annars får vi vara på den andra plan och träna. Lizzie var på sitt pratsamma humör idag. Sen var hon lite okoncentrerad i början. Men det blev bättre senare. Störst problem hade vi när vi tränade honnören. Det var inte lätt och få henne och sitta still i en och en halv minut. Särskilt när dom som gick kursen klampade förbi vårat träningsställe. Men jag kan nog nästan lämna bort handtecknet när vi backar, det räcker och säga backa och hon gör det. Vi har nog inte tränat tillräckligt på höger sida på ett tag. För hon ville gärna hamna på vänster sida igen. Men det blev också bättre efter ett tag.

 

Sen byggde vi om till en klurig nybörjarbana. Clara fick börja med den. Först gick jag med henne kopplad. Hon gick väl i sin egen värld som vanligt. Sen andra vändan körde vi utan koppel. Jag vart så full i skratt åt henne när vi gjorde momenten där hon skall sitta framför mig först. Sen tar vi ett steg bakåt, och hon skall följa efter. Sen två steg och till sist tre steg. När hon kom in framför mig så kom hon så nära att hon hade sin framtass på min fot. När jag sen flyttade foten bakåt, då drattade hon på nosen   . Hennes tass följde ju med bakåt. Andra gången gick också lite bättre för henne. Fast hon är lite seg att få upp tempo på. Fast man försöker prata och heja på. Fast på slutet så fick hon till tempot ganska bra.

 

Sen tog jag ut Lizzie och gick banan med henne, fast jag gjorde om det till en avancerad bana på mitt viss. Det var ju två helt om vändningar på den, så dom gjorde jag om till sidbyten. Så vi gjorde dom flesta nybörjarmomenten med Lizzie på höger sida. Det måste hon ju också kunna i avancerad klass.

 

När vi väl kom hem så tog jag ut hundmat ur frysen. Men jag tyckte den kändes lite kladdig. Så jag började titta på det andra som var i frysen. Svampen såg ju inte nå frysta ut, och när jag kände på dom så kändes de inte speciellt frysta heller. Samma sak med bären. Fast hundmaten verkade ju fryst, men lite kladdig på ytan. Matlådorna verkade också frysta. Så jag ropade på maken och sa att det var nåt fel på frysen. Jag tittade på knappen och jag tyckte den stod på on. Men när maken kom och tittade och sa att den står ju på off. Mina ögon måste ha lurat mig när jag trodde att det stod on där det stod off. Maken måste ha kommit åt den knappen igår när han tog ut svamp ur frysen. Det är ju så fullt i det översta facket där svampen ligger att dom håller på och trillar ut när man öppnar luckan. I den röran måste han ha kommit åt knappen. Ja, det är ju lite dumt att ta svamp ur frysen när det finns så mycket i skogen nu. Men det är ingen som har tid och plocka nå svamp nu.

 

Men alla fall, efter det så höll det på och bli pannkaka av allting. Jag skulle ge hundarna mat, först i en skål, sen i nästa skål, sen i nästa skål och sen en skål till. Men vad nu då, jag la ju mat i fyra skålar men en skål är tom. Då hade jag visst lagt Farinas mat i Mickis skål, men även Mickis mat. Sen sköljde jag rent tallriken som resten av gårdagens mat låg på, och tänkte ställa den i kylskåpet. En tom tallrik   

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards