Colliekompisarna

Alla inlägg den 16 september 2012

Av Marru - 16 september 2012 22:54

Idag  var vi återigen på en agilitytävling. Dom som inte håller på med agility kan inte förstå hur roligt det är med agility, det är beroendeframkallande. Fast trots att det är roligt så behöver man ju nödvändigtvis inte tillbringa hela dagenn med det. Det gjorde vi ju inte idag. Har väl aldrig kommit hem så fort från en agilitytävling tidigare. Första banvandring hade vi kl 8 imorse, och kl 9.40 var vi klara med både agilityklass och hoppklass. Så strax efter 11 var vi hemma idag.

 

Vi började med agilityklass. Där var det i början 2 hopp, gungan, tunnel och 2 tunnlar varav den andra skulle tas från fel håll. Jag placerade mig nog lite fel där, för Lizzie tog hoppet från rätt håll, som med andra ord vart fel håll i det här fallet. Nu vart det rörigt   . Men alla fall så vart det fel och vi diskade oss. Men jag tänkte att vi kör väl banan klart alla fall. Men då vart jag på väg mot fel hinder istället. Jaja, vi kom ju rätt till slut. Men då tänkte jag att vi passar på och tränar på slalomet när vi ändå var diskade. Men det blev ju bara pannkaka av det med. Så då var det bara och ta snabbaste vägen ut när ingen ting blev som det borde.

 

När agilityklassen var klar, så gick vi över bara till den andra banan. Hoppklassen som var färdigbyggd redan så det var bara och börja med banvandring. Där var det lite krångligt i början, och det var lite svårt att försöka få till nåt vettigt där under banvandringen för det var trafikstockning hela tiden. Men vi lyckades med den kombinationen alla fall. Sen vart det ju slalom, det fixade vi Efter det så kom det ett hopp, och en tunnel. När hon kom ut från tunneln så skulle hon ta ett hopp. Men på nåt vis så fick jag en känsla av att hon inte var på väg och ta den. Så vad gör jag, sträcker ut handen lite till. Med resultatet att jag slår till hinderstödet och bommen ramlar ner. Lizzie måste nog fundera lite på vad det var för fel där när hon inte behöver hoppa helt plötsligt   . Så det blev ju 5 fel där. Rivning på mig och inte på Lizzie   . Det blev ju lite tidsfel också. Men vi kom på 13:e plats alla fall.

 

När vi kom hem så gjorde jag en havretoscka till imorgon. Sen på eftermiddagen så kom en klubbkompis. Vi skulle till mamma och beskära hennes äppelträd.  Det var inte så bra med träden. Det är ju den blöta sommaren som gjort sitt till, och så är det ganska surt i backen. Ett träd hade tom blivit angripen av kräfta. Men trädet som pappa en gång fått i födelsedagspresent av mig hade klarat sig ganska bra. Det är vinteräppeln på det trädet. Maken fick spela in Kalle åt mig, så nu har jag suttit och tittat på den.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards