Colliekompisarna

Alla inlägg den 21 september 2012

Av Marru - 21 september 2012 22:29

Jaha, det blev samma rubrik igen som flera fredagar tidigare. Jaja, huvudsaken är väl att man inte upprepar samma saker sen när man skriver. Var riktigt dålig i magen igår kväll, så därför blev det inte mycket skrivet.

 

Vi var ju som sagt var och tränade igår. Jag byggde en krångelbana som domaren som skall döma i Dala-Floda imorgon har ritat. Skall verkligen bli intressant och se vad han har hittat på för nåt. Lite spännande och se vad Lizzie är på för humör. Tränar jag för mycket på nåt moment, så får jag problem med ett annat moment istället för då kopplar hon ihop nåt från den andra övningen till nästa. Så jag måste träna varje moment med måtta har jag upptäckt. Igår när jag tränade backa med henne. Hon backar kanonsnyggt på vänstersida på bara kommando. Men sen när jag skulle göra en helt om från varandra, då skuttade hon bakåt istället. Backningen på höger sida går inte lika bra, för då backar hon snett utåt. Jaja, det går som det går.

 

Sen skall jag också bakdöma imorgon, efter att jag har tävlat. Det kommer verkligen bli intressant. Det är ju en domare som jag aldrig träffat på förut.

 

Sen efter vi tränat rallylydnad var vi upp och fikade en stund. När dom som gick agilitykursen kom upp och fikade så gick vi ner på agilityplan och tränade lite agility. Det fanns en banan med 2 hopphinder, sen stod det två tunnlar bredvid varandra, och så 2 hopphinder. Jag tränade på att skicka in Lizzie i tunnel nummer två utan att behöva springa fram till ingången. Alltså jag var med henne över hoppen, och skickade in henne i tunneln, sen stannade i den änden, och visade en båge med armen och ropade genom åt henne, och hon sprang in i den andra tunneln. Vi har ju tränat på sånt förut, men det var ett tag sen. Så jag tänkte kolla ifall det fungerar fortfarande. Men sen när jag vände på det hela, skulle göra tvärtom, då fixade hon inte det. Hade varit intressant och veta ifall jag börjat åt det hållet, om det hade gått bra första gången då.

 

Sen provade vi på ett staket. Men där vart det lite problem. Hon är lite för fixerad på att hon har gjort på ett sätt förra gången och det var rätt, så det blir rätt nästa gång också. Det spelar ingen roll vad jag säger eller gör, utan hon kör på likadant som förra gången. Staketet var så att man skulle hoppa från ena sidan, sen mellan hindrena för att kunna hoppa från samma sida på nästa hinder. Sen skulle hon stanna på den sidan hon landade för att ta det tredje hindret från andra sidan istället. Sen skulle hon komma tillbaka mellan hindrena igen, för att hoppa från andra sidan denna gång också. Men det ville inte fungera alls. Till sist så tränade vi slalom. 4 felfria slalom gjorde hon, och med fart. Varför skall det inte fungera på tävling när det fungerar på träning. Ja, det var gårdagen det.

 

Idag har jag gått dubbla vändor med hundarna. Sen har det städats här. Hade med mig kameran på morgonpromenaden också. Försökte ta lite höstbilder, men det är inte så hemskt höstlikt hos oss än.

 

     

 

Sen har jag i veckan lekt en del med psp, och då gjorde jag denna på ett av mina favoritmotiv. Våran älskade Micki som snart fyller 11 år.

 

       

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards