Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 22 september 2012

Rallylydnadstävling i Dala-Floda!

Av Marru - 22 september 2012 21:29

Vilken dag det har varit idag. Det har regnat, regnat och regnat ännu mer, är däremellan så har det blåst lite också. Som om regnet inte hade varit nog. Men alla fall så åkte vi till Dala-Floda på rallylydnadstävling. Skulle tävla för andra gången i år med Lizzie. Sen skulle jag bakdöma i nybörjarklassen. Såg att det var 3 steg bakåt med högerhandling. I veckan när jag tränade det så såg jag att Lizzie ville backa snett utåt. På vänster sida är det inga problem, hon backar på bara kommando, kanonsnyggt dessutom. Men alla fall så skulle jag försöka få in den där backningen på höger sida med hjälp av handen. Men så hamnar hon på nåt vis bakom mig, och såklart så trampar jag henne på tassen, återigen   . Med det resultatet att hon vill inte ens vara i närheten av mig, återigen. Jag försökte med godisbelöning på höger sida för att få henne att fatta att det är inte farligt att vara på höger sida. Men det gick inge vidare. Jag får jobba mycket mer med henne på höger sida för att få tillbaka förtroendet igen. Jag har ju tränat mycket med henne på höger sida, men det behöver tränas mer. 8:ans frestelse var första momentet, och det gick bra. Men sen kom det sidbyte från varandra. Det räckte med att jag skulle visa med handen att hon skulle svänga ut, som jag brukar göra för att hon skulle fly fältet. Ja, det fick väl bli som det blev. Så vi fortsatte mot dubbel slalom. Där var det inte så hemskt mycket utrymme mellan sista konen och bandet. Så hon klev över bandet eftersom hon ändå inte ville vara nära mig. Men det slalomet gick hyfsat och nästa med. Sen kom det sitt, stå och gå runt. Men där ville hon inte stå stilla, hon vred på rumpan. Sen kom vi till nästa 8, och där var hon fram och nosade på en godisfrestelse. Sen hade vi ju det där 3 steg bakåt. Där var det lika bra och ge upp, och vi bröt.

 

Jag tog en banskiss till nybörjarbanan, och satt mig i tältet och studerade den innan det var dags för nästa. Jag fick bygga den banan, och det är inte lätt och bygga en bana som nån annan har ritat. Det är ju en annan sak och göra det när vi tränar, då är det inte så noga. Men i det här fallet skulle jag bygga banan till tävlingen, och domaren själv skulle godkänna den. Men vi fick till den till slut. Sen var det bara och börja jobba. Jag är nöjd med dagens bakdöming, det gick bra. Fast man frös så att man knappt fick fram ett ord. Det var nästan så att man skulle haft med sig bettskenan för att inte hacka sönder tänderna   .

 

Nu ligger det saker spridda ut över hela lägenheten på tork. Hoppas det hinner torka till imorgon bitti. Vi skall upp före tuppen för att åka till Kumla till en agilitytävling där. 4 lopp skall vi springa. Det blir vår näst sista tävling på länge nu.

 
 
Bettan

Bettan

22 september 2012 22:50

Skit å bananer att du lyckades att trampa henne på tassen. För annars hade det säkert gått bra idag. En placering i alla fall. Men nu är det som det är å det är bara att bita ihop. Bra träning är ju närkontakt av alla de slag så hon känner att det inte är farligt vid dina fötter. Hoppas att hennes natt sömn gör att hon glömmer det hela =).
Önskar dig en god natt & fin kommande morgondag. Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards