Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Agilitytävlig i Kumla!

Av Marru - 23 september 2012 22:03

Ibland så börjar man nog och fundera om man är normal, och denna dag var en sån. Upp långt före tuppen för att åka iväg till Kumla och tävla i agility. Det är ju egentligen ett gränsfall, att vi åker så långt som till Kumla. Men nu handlade det om 4 lopp, så vi ansåg att det nog var värt och åka så långt för det. Skall man gå efter resultaten så kan man ju ifrågasätta det om det var värt eller inte. Men roligt hade vi alla fall. Det regnade ju inte så farligt, det var mest uppehåll. Men såklart så skulle det dugga så pass mycket att tältet är blött fortfarande. Den var ganska torr ett tag. Men så började det smådugga och då var det kört. Men det är lovat fint väder imorgon. Så jag öppnade tältpåsen bara, och ställde den i badrummet. Jag får resa tältet ute igen så att den får torka.

 

Men alla fall till tävlingen. Första loppet var ett agilitylopp. Där var det några hopphinder som skulle tas från fel håll. Men det var inte dom som vart problemet för oss. Visserligen så gick det inte fort vid dom. Problemet för oss var som vanligt slalomet. Hon hoppade över några pinnar i mitten, så vi diskade oss. Sen direkt efter det så blev det dags för andra agilityloppet. Den banan verkade lite enklare än den första. Det var en hopphinderskombination som jag tyckte jag fick till ganska bra på banvandringen. Jag tyckte det. Men Lizzie var av annan åsikt. Den här gången så tog hon alla fall hela slalomet. Men så kom vi till den där hopphinderkombinationen, och jag tyckte jag fick henne över den första så fint. Men så försvann hon nånstans bakom min rygg, och jag såg henne inte. Jag tittade och funderade vart hon tog vägen. Helt plötsligt så fick jag syn på henne på andra sidan det hopphindret hon skulle till sen. Ja, så det slutade med att hon hoppade över den från fel håll.

 

Efter det blev det en liten paus. Under den tiden så hade vi en banvandring på hoppbanan. Så var det då dags för första hoppklassen. Det var väl egentligen inga störra problem på den banan. Det var bara slalomingången som kändes lite knepig. Såklart så hamnade hon lite fel i slalomingången. Så vi fick 5 fel för vägran där. Jag försöker ju få henne och ta slalomingångarna självständigt. Vi fick tiden 49.93 och 21:a placering. Sen direkt efter det var det dags för andra hopploppet. Den kändes ännu enklare än den första. Men återigen så hade vi lite strul med slalomingången, och fick återigen 5 fel där. Men jag tror också hon började bli lite trött för hon var lite seg i början. Men mot slutet fick hon upp farten. Så den här gången blev tiden 53.75 och 27:e placering.

 
 
Bettan

Bettan

23 september 2012 22:55

Ha ha ha jasså hon lyckades att gömma sig så du inte såg henne =) Busfia är va hon är. Är imponerad att ni orkar att åka så långt. Men gillar man ngt så brukar det ju inte vara några hinder =)
Det var makens hoj som började att brinna igår som kunde ha slutat med en explosion om vi inte uppdagat detta.Kram med önskan om en fin morgondag

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

24 september 2012 23:29

Kikade in men inget nytt var det idag. Kommer säkert senare eller under morgondagen =)
Önskar dig en god natt vännen. Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards