Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2012

Vilken lyckodag!

Av Marru - 8 oktober 2012 23:22

Idag kom spjällhuset som maken hade beställt till våran V70. Han tänkte gå till garaget och byta under tiden jag var på kennelklubben. Men inte kunde han vänta så länge. Han var ju tvungen och prova på en gång. För vi var ju inte riktigt säkra på ifall det var spjällhuset det var fel på. Fast maken var ju det, men jag vågade inte riktigt tro på det. Det tog väl en dryg timme, ja att byta själva spjällhuset tog väl inte så lång tid. Den sitter ju bara fast med 4 skruvar. Men till slut så kom han med bilen. Och den fungerade   . Nu skall han bara provköra den i några dagar, sen tänker jag ta över den. Det är ju lättare med hundarna. Finns ju grindar på den, och det är mycket lättare för dom att hoppa in i den. Vi klarar ju oss med en bil för det mesta, men nog är det bra skönt att ha två bilar. Man slipper hålla på och pyssla och greja.

 

Idag hade vi sista rallylydnadskursen, och vi hade en liten låtsastävling. Våra kursare hade fått banan förra veckan så att de hade möjlighet att träna på momenten. Nu tog vi ju inte så hårt med avdragen. Vi ville ju främst se hur det jobbar med hunden tex. De fick gå med godis på banan och belöna vid behov. Jag tror det blev ett ganska bra avslut. Nu stod vi ju vid sidan av och koncentrerade oss helhjärtat på dom som gick banan. Man såg tex hur mycket tempo avgör hur det går. Vilken bra kontakt det blev så fort man ökar på tempot lite. Går man för sakta får man en hund som bara nosar i backen. Men alla var väldigt duktiga och jobbade på bra med sina hundar. Vi fick också en liten present av en kursare. En liten ljuslykta som är såå söt.

 
 
Paula

Paula

10 oktober 2012 15:07

Grattis till en fungerande bil, sånt är alltid extra skoj! Klart det är lite besvärligt med bara en bil, men själv har jag inte rattat en bil sedan 1981 så jag anser mig vara en trafikfara om jag skulle köra!
Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards