Colliekompisarna

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Marru - 9 oktober 2012 22:14

En helt vanlig tisdag idag, inget särskilt har det hänt. Gått med hundar och grejat som vanligt här hemma. Har också lekt och tränat lite med hundarna. Försöker träna lite moment från lydnadstvåan med Lizzie. Fritt följ går ganska bra, den går nästan bättre än linförighet. Men jag försöker få henne och sitta och ligga på avstånd. Hon behöver ju inte vara inpå mig hela tiden. Jag tror jag skall koncentrera mig på den biten först. För får jag henne väl och sitta på avstånd, så bör jag ju få henne och sitta efter att hon hoppat över ett hopphinder. Sen är det bara rutan kvar som vi aldrig provat på. Apportering har vi gjort, enda man behöver jobba med där är farten. Hon är lite loj när hon springar iväg. Tror det är lättare och få henne och springa tillbaka till mig. Värre och få henne och springa från mig, även efter en apportbock. Fast det löser vi nog också på nåt sätt.

 

Har här under kvällen lekt lite med psp, och det tänker jag fortsätta med nu för jag har inget mer att skriva om   

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards