Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2012

Nu är det kallt!

Av Marru - 11 oktober 2012 22:40

Nu kom dom där minusgraderna hit också. Det har varit nära nollan flera gånger, men vad jag kommer ihåg så har det inte gått under tidigare. Men nu är det på minus. Märkte när vi var och tränade rallylydnad och skulle plocka in skyltarna att det var frost på dom. Dom där snöflingorna på väderkartan ligger oroande nära oss. Nej, nåt sånt vill jag inte ha hit. Inte på länge än, om nånsin   . Fast nu har jag ju alla fall köpt en ny snöskyffel. Fast den köpte jag mest i förebyggande syfte. Det är ju lite så att har man regnkläder med sig så regnar det inte, och har man dom inte med sig så regnar det. Så jag tänkte att det är likadant med snöskyfflen. Med tanke på hurdan snöskyffel vi har haft dom 2 tidigare vintrarna, och hur mycket snö det har varit. Så nu har jag en ny fin, och vill inte använda den   .

 

Var till Semla och tränade lite rallylydnad. Det blev lite fritt följ med Lizzie också. Sen blev det en kortbana i avancerad klass också. Det räckte alldeles fullt oss 3 som var modiga nog att träna ikväll. Det började med ett sidbyte, sen läggande under gång-gå runt, med hund på höger sida. Sen blev det ett sidbyte igen, och sitt-sidosteg höger-sitt och efter det backa 3 steg. Efter det så blev det ett sidbyte igen, fast den här gången ett helt om från varandra. Sen blev det samma moment igen, fast med hund på motsatta sidan från gången innan. Det avslutades med ett sitt-helt om vänster-sitt.

 

Det där sidbytet framför har vi inte tränat så mycket så det går lite knackigt. Kanske får träna in targethanden igen. Verkar som om hon har glömt bort det för vi har inte använt den riktigt på det viset. Kanske skall lägga till ett kommando för sidbyte, vi får se. Backandet går ganska bra på båda sidor, alla fall gjorde det ikväll. Den där sitt-helt om vänster-sitt var det lite problem med. För det första så visste jag inte riktigt hur jag skulle göra själv. Sen när jag väl provade så satt hon sig ner hela tiden. Men så kom jag på att när jag går 360 grader vänster, så håller jag vänster handen på ett visst sätt och säger runt. Så jag provade samma här, fast vi gick inte runt ett helt varv. Däremot så satt hon sig inte när jag slutade gå så där fick jag säga sitt åt henne. Men det verkar fungera. 360 grader höger med henne på höger sida går inte riktigt bra. Fast det har man ju inte provat så mycket, så förhoppningsvis så kommer det med tiden.

 
 
Gunilla

Gunilla

11 oktober 2012 23:23

;) Kanske vi skulle ta och trolla bort vintern, så vi slipper den årstiden? Jag gillar inte heller vintern precis. Kanske det blir lite svårt.

Kram
Ha en trevlig kommande helg
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

12 oktober 2012 23:31

Tur att alla har olika smak när det gäller musik. Hur skulle det se ut om alla gillade samma typ av musik?
Den världen skulle inte jag vilja leva i.
Har alltid gillat den typen av musik sedan jag var ung.
Samma gjorde Mamma.
Har nog ärvt lite av hennes musiksmak.
MEN för den skull gillar jag inte all musik som tillhör
gammaldansmusik.
Finns ju både bra och dålig musik även där.

Kram
Gunilla


Alla kan ju inte gilla allt :)

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards