Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 4 november 2012

Lagtävling agility i Rättvik!

Av Marru - 4 november 2012 20:32

Nu är det äntligen gjort, våran första start i en lagtävling. Vi har ju pratat om det ett tag, men det har inte blivit av förrän nu. Jag åkte till Norberg för att ta upp min klubbkompis. Det var lite disigt när vi åkte imorse, men inte farligt. Man såg ju vägen alla fall. Den här gången så var jag tom tillräckligt vaken att hade koll på skylten i Falun där vi skulle upp på riksväg 80, eller E16 som den heter numera. En gång när jag körde buss till Falun tidigt på morgonen så var jag nog mer död än levande. Satt där i godan ro och försökte hålla mig vaken, sen började jag fundera varför nån ställt en blåvit trafikskylt mitt på vägen   . I sista minuten kom jag på att det är ju där jag skall svänga av   . Men den här gången gick det mycket bättre, och det där är  säkert 20 år sen det hände. Men vi var alla fall i Rättvik i god tid. Så vi tog in stolarna och burarna, strök oss på listan. Sen gick vi och rasta hundarna. Jag brukar aldrig göra det med Lizzie när vi åker hemmifrån, jag blir bara stressad när hon aldrig gör nåt. Jag vet ju att hon klarar sig tills vi kommer fram så då är det bättre och ta det då. Under tiden så hade dom andra också kommit fram. 

 

Snart så blev det dags för banvandring. Men sen fick vi vänta på våran tur ett tag, vi hade ju startnummer 17. Banan kändes väldigt enkel, men det är ju ingen garanti att man tar sig runt. Det står ju ett slalom mitt på banan   . Början gick bra. Hon var lite seg i gungan. Hon har aldrig tyckt om den gungan dom har där, men hon gick då över alla fall. Sen gick resten bra, hon tog slalomingången bra, och fortsättningen gick bra. Jag började nästan hoppas på att vi klarar det den här gången. Då hoppar hon över en pinne. Men eftersom det är lag, så måste man försöka komma i mål. I normala fall så hade jag inte tagit om slalom, utan fortsatt. Men den här gången så var jag ju tvungen och börja om. Men så hade nån lagt en tunnel som låg lite lockande till. Så Lizzie trodde säkert att hon var klar med slalomet, att nu var tunneln nästa. Så vi diskade ju oss. Nästa som startade gick det också bra för i början, men de fick också problem i slalomet, och till sist så diskade dom sig där. Så då var vi borta från den klassen. Vi var ju tvungna och ha minst 3 av 4 i mål. Dom andra 2 klarade sig runt, men det hjälpte ju inget. Men de behövda alla fall inte känna nån press på att prestera, utan bara springa runt.

 

Ganska snart efter det så blev det dags för hoppklass. Där behövde vi inte vänta länge på vår tur för vi hade startnummer 4. Denna bana var också kul, kanske lite mer att komma ihåg än på den förra. Men inte oöverkomlig. Vi var först ut igen. Början gick bra, slalomet gick bra   . Så vi kom i mål utan hinderfel, men tidsfel. Nästa som startade tog sig också runt, men med 10 hinderfel och lite tidsfel. Sen var det nästa på tur, och hon snurrade bort banan helt. Så hon diskade sig. Men vi hade ju en kvar, så ännu var inte loppet kört. Den sista klarade sig också i mål, utan hinderfel men med tidsfel. Så vi kom på 17:e plats i det loppet. Alltid något. Vi placerade ju oss alla fall i den allra första lagtävlingen.

 
 
Bettan

Bettan

4 november 2012 22:28

Men va skönt att allt har gått bra. Å ni blev ju i alla fall placerade å det är inte illa. Alltid kul med nya saker & nu har du ju fått testa på detta också. Så det kommer säkert att gå ännu bättre nästa gång ni ställer upp.
Tack snälla för att du håller tummarna för mig. Det behövs helt klart. Får mig nog ett frispel imorgon om jag inte klarar det. Eller så skrattar jag bara åt eländet. Jaja, återkommer så fort allt är klart imorgon i alla fall. Bära eller brista men efter detta har jag minst 5 månaders frihet. Kramen med önskan om en god natt & fin kommande morgondag till dig <3<3<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helen och Tellus

5 november 2012 12:23

Vad kul! Jag tycker det är jättekul med lagtävlingarna. Och tar man sig runt är det extra kul.
Här är det regnigt som rackarn i dag igen.... Förstår inte att det alltid ska regna. Har i alla fall fått in lite ved så jag kan elda.

 
Paula

Paula

5 november 2012 15:18

Vilken press då man tävlar i lag! Fast alla kanske är snälla...
Yougov tycker jag är ganska bra, sen har ju jag en hushållspanel på Gfk där jag registrerar alla matinköp, det är ju lite pyssligt men ger bra betalt.
Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards