Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 19 november 2012

Nu vecka igen!

Av Marru - 19 november 2012 23:13

Nu går det verkligen undan här. Det är bara knappa 2 veckor till första advent. Det är väl det bästa med vintern. Advent och man får börja pynta. När man kommer in en bit i november så börjar man längta efter det, lika mycket som man efter nyår börjar längta efter att få bort allt. Det som tar flera dagar att få på plats, tar bara ett par timmar och få bort......nästan   . Jag är in på Tradera varje dag för att titta om det finns nån dragspelstomte där som jag vill ha i min samling, och nån har jag hittat. Men auktionen stängs inte förrän om några dagar, så jag skall vänta och se vart det bär hän med dom. Funderar faktiskt på att baka pepparkakor nästa helg. Har inte bestämt mig ifall jag börjar mig med dom bruna eller vita. Skulle egentligen gått en L2 hos Studiefrämjandet i Västerås. Men kände att nu är det så mycket att jag backa ur. Får vänta ifall det blir nån under våren som passar bättre.

 

Idag har jag varit lite sur på dom fyrbenta här hemma. Jag kom hem från Smebacken, tömde bilen på varorna från affären och körde bilen till parkeringen. Sen öppnade jag dörren och började bära in grejerna. Antagligen så glömde jag sätta på ena haspen på grinden, för helt plötsligt vart det ett j-a liv på framsidan, och jag såg 4 långhåriga dra över gräsmattan mot huset mittemot. Clara har ju upptäckt att ibland när hon hoppar mot grinden så kanske den åker upp. Hon gör ju inte som Lizzie, som hoppar över staketet. Ja, så då såg dom ju en katt som satt på altan mittemot. Så dom remmade ju iväg efter den. Det var ingen som ville lyssna på mig.

 
 
Gunilla

Gunilla

20 november 2012 02:21

Vet inte om katten kanske rörde på sig? men hade den suttit still, så kanske dom inte hade jagat efter katten. Mio här hemma, jagar mina katter så dom blir alldeles rädda och springer och gömmer sig, men sitter dom still, då gör Mio inget, bara tittar på dom. Så fort dom börjar röra på sig, ja då är Mio efter dom igen :(
Mio är fortfarande så busig av sig, så katterna får ingen ro här hemma :( Men katterna har ju börjar vänja sig iaf, att det finns en annan medlem här oxå.

Kram
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Bettan

Bettan

20 november 2012 20:58

Ja nu går det allt undan. Det är ett som är säkert. 1 advent är snart här & det ska bli så mysigt att se allt pynt som kommer upp i alla fönster m.m

Ha ha ha härliga hundar. Fast känner med dig i stunden som det pågick =). Då är det mindre kul. Kramis på dig fina vännen

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards