Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 28 november 2012

Ganska bra dag idag!

Av Marru - 28 november 2012 22:36

Jag tycker det är trist att maken har börjat gå upp samtidigt som jag. Ibland är han tom uppe före mig. Jag är ju van vid att han sover minst en timme till efter att jag har gått upp, så jag har fått ha min morgonstund. Nu börjar han babbla så fort jag får upp ögonen. Men den här morgonen slog ju alla rekord. I normala fall så brukar han ju lulla omkring, för går han ut och röker. Sen hämtar han en kopp kaffe och går ut och röker. Det brukar ta minst en timme innan han är färdig och gå ut. Men inte idag, tror tom Micki och Farina vart chockade. Han hade fått på sig kläderna och skulle ut med dom. Han ropade på Micki. Micki reagerade inte ens. Han ropade på Farina som låg på soffan. Hon lyfte på huvudet, men hon låg fortfarande kvar. Hon ropade och ropade på dom, och ingen av dom ville ut. Till slut så fick han väl upp Micki, men Farina låg kvar på soffan. Då sa han till på skarpen åt Farina, med resultatet att Farina gick och la sig på golvet vid fåtöljen. Ja, dom är ju inte precis morgonpigga dom där två   . Så det var väl egentligen det enda som förstörde dagen lite, att maken har börjat gå upp så tidigt.

 

På kvällen så åkte jag och systrarna på agilityträning.  Jag hade redan på söndagsträningen kollat in några småkombinationer som vi kunde bygga. Så vi började med den ena, och sen kom det mer folk och de fixade till den andra. Det var kombinationer som kunde varieras. Lizzie hade väldigt bra fart idag. På den andra kombinationen hade vi slalom, och med en lite svårare slalomingång. Men ingången fixade hon varenda gång utan problem. Men första vändan i slalomet så gick hon ur för tidigt. Men dom andra gångerna så tog hon hela slalomet. Clara sprang kombinationerna också, fast det gick inte så fort för henne. Men jag är faktiskt riktigt imponerad på Claras slalom. Hon tar hela slalomet utan problem, oavsett på vilken sida jag är på. Hon fixar dessutom ingångarna ganska bra. Synd bara att det är så dålig fart på henne. Lite mer fart så skulle hon kunna bli hur bra som helst.

 

 

 
 
Bettan

Bettan

29 november 2012 00:17

Ha ha ha ja så det kan bli när de ändrar våra vardagliga rutiner =). Fick mig ett gott skratt i alla fall & det tackar jag för. Kul när det går bra med hundarna & farten kommer säkert den med =)
Angående mitt inlägg idag (igår).

Om mitt så kallade smeknamn från min söta svärdotter så betyder det följande:
quasimodo är en litterär gestalt och titelfigur i Victor Hugos bok Ringaren i Notre Dame =)
Så det var helt rätt snubbe du skrev =) Så då vet du hur jag ser ut i min rygg ha ha ha
Kramis med önskan om en fin natt & fin kommande morgondag.

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Paula

Paula

29 november 2012 18:21

Ja man måste få ha egentid på morgonen! Vi pratar inte många ord, Hasse går upp först, jag kommer då kaffet är klart. Sen glor vi i var sin tidningshalva nån timme. Ska vi bägge iväg samtidigt måste vi upp mycket tidigare annars blir det krock på toaletten.
Nu är det vitt och vackert, ha en fin första advent!

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards