Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 30 november 2012

Fullt upp idag!

Av Marru - 30 november 2012 21:18

Idag har det varit fullt ös medvetslös här. Ja, nästan alla fall. Öppnade persiennerna imorse och såg att snön hade vräkt ner. Hurra tänkte jag *not* . Då blir det inga fler promenader på hälsospåret nu. Jag som tänkte gå där imorgon med Micki och Farina först, och sen systrarna. Micki och Farina tycker om att gå där. Husse tar ju aldrig dit dom. Det får nog bli en vända till Hagudden med alla 4 imorgon. Måste bara se till att komma iväg så tidigt att det inte är en massa ungar där och åker pulka. Nej, snön är inget som det har längts efter här. Tänkte när jag gick med systrarna, vad härligt det vore med en grön torr gräsmatta, och en agilityplan på den. Det vore ju rena drömmen. Det är ju tur vi har hallen, annars skulle man bli knäpp. 

 

När jag kom hem så tog jag min frukost, som mer blir som en brunch   . Efter det så satt jag igång. Aldrig har det hänt förut att dammsugaren har kommit ut från skåpet före kl 12. Men idag så gjorde den det. Sen torka golven. Efter det var det dags och laga mat och diska. Nästa punkt på schemat var pepparkaksdeg. När jag höll på med den så såg jag framför mig vårat kylskåp, och då började jag fundera över vad jag höll på med. Vårat kylskåp är ju knökfullt redan, och så skulle jag ha dit skålen från assistenten. Men efter lite pysslande så fick jag till det alla fall, så nu står den i kylskåpet. När jag fixat det så började jag styrka gardiner. Så nu har vi  julgardiner i fönstren. 

 

Imorgon skall det bakas pepparkakor, och pysslas lite i övrigt. Plocka undan lite grejer som ligger och skräpar här och där. Nu sitter jag och tittar på tv. Det är paus i x-factor, ochjag tittar på ett program på ettan där Lena Philipsson är med. Men åter till x-factor. Jag hoppas att han Isak får åka hem idag. Tycker han kan åka till skolan och växa till sig lite. Hoppas att han Benny går vidare. Egentligen så borde det vara åldersgräns på det där. Tycker inte att skolungar har på såna tävlingar nåt och göra. Men det går ju inte komma ifrån att hon Awa är otroligt bra. 

 
 
Gunilla

Gunilla

1 december 2012 00:31

Jösses, har du redan börjat baka pepparkakor. Det ska jag göra till nästa helg har jag tänkt. Jag gör degen för hand, har jag alltid gjort. Lägger alla ingredienser i en stor bunke och blandar ihop, sedan får det stå till dagen därpå i kylskåpet. I dag har jag iaf bakat kanelbullar, var länge sedan jag gjorde det. Kanske jag får baka en omgång till innan jul, får se. Det blev iofs ca 100 st. Ska baka andra småkakor oxå ngn dag.
Har bara satt upp julgardiner i köket än.


Kram
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Bettan

Bettan

1 december 2012 01:01

Men herre jösses va du har fått gjort idag(igår då). Får ju dåligt samvete av att inte få gjort en bråkdel ens. Hoppas på skärpning från min sida innan 1:a advent måste jag ju ha fått lite jul stämning här =)
Ja fyyyy för denna vita snön... Vill inte vill inte vill verkligen inte ha snö :/. Men jag önskar dig en bra tur imorgon med din vackra hundar & en varm kram sänder jag dig här i kylan. Kraaaaam <3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Paula

Paula

1 december 2012 10:48

Jag har aldrig bakat pepparkakor, aldrig ens från färdigköpt deg, jag var världens sämsta morsa....
Dessutom gillar jag inte dem, man kan ju riskera att bli snäll om man äter av dom! Ha nu en fin första advent, jag fick i alla fall det väder jag ville ha
Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards